[ad_1]
Twitter försöker ett annat sätt att öka Twitter Blue-prenumerationer, den här gången genom att implementera gränser för hur många DM:s som icke-prenumeranter kan skicka varje dag.
Vi kommer snart att implementera några förändringar i vårt arbete för att minska spam i direktmeddelanden. Overifierade konton kommer att ha dagliga gränser för antalet DM:n de kan skicka. Prenumerera idag för att skicka fler meddelanden: https://t.co/0CI4NTRw75
— Twitter Support (@TwitterSupport) 21 juli 2023
Den främsta drivkraften för flytten, som Twitter noterar, är att bekämpa DM-spam, som också är den viktigaste drivkraften bakom dess senaste uppdateringen som standardinställer alla användare till en ny inställning, där endast verifierade användare kan skicka DM-förfrågningar till icke-följare.
Om du ser färre DM, skulle det vara därför, med fokus, till synes, på att minska oönskade meddelanden från att täppa till din inkorg.
Men en sidofördel för Twitter är att det kan driva fler människor att registrera sig för Twitter Blue, även om bristen på kommunikation kring förändringen förmodligen har minskat detta, eftersom de flesta användare förmodligen inte ens vet att den nya standardinställningen har implementerats.
Och nu kommer icke-Blue-prenumeranter också att vara begränsade i hur många DM-meddelanden de kan skicka varje dag.
Vilket förmodligen inte kommer att ha någon stor inverkan på de flesta användare. Jag menar, Twitter har inte specificerat exakt hur många meddelanden du kommer att kunna skicka, men om du skickar ut fler än, vad, 10 eller 20, är du sannolikt på väg in i skräppostområdet ändå.
Men återigen, många journalister använder DM som ett uppsökande verktyg för berättelser, och implementering av begränsningar kan göra det svårare i detta avseende.
Även om det fortfarande är osannolikt att få många av dem att registrera sig på Twitter Blue, med tanke på Twitter-ägaren Elon Musks upprepade attacker på ”mainstream media”, och journalister i synnerhet, som opålitliga, korrupta och värre.
BBC-intervjun förra veckan var exceptionell för att illustrera varför du inte kan lita på media för sanning
— Elon Musk (@elonmusk) 15 april 2023
Det kan faktiskt sluta som ett nyckelelement som slår tillbaka på Musk, och hans ansträngningar att bygga upp Twitter till en ”allt-app” med miljardanvändare.
Journalister har länge varit bland de mest framstående användarna av appen, vilket har bidragit till att öka dess relevans som en viktig nyhets- och informationskälla, men ju mer Musk arbetar för att alienera detta segment av sin användarbas, desto mer aktivt söker de efter alternativ.
Det är därför den senaste inflöde av registreringar för Metas alternativa trådar appen var betydande. Bland de mest aktiva trådarna i dess tidiga skeden? Journalister, som har fått nog av Musks selektiva syn på sanning och är angelägna om att bygga någon annanstans.
Det är därför Threads kan bli ett stort hot, eftersom många inflytelserika röster vill att det ska fungera och aktivt och utåt stödjer den nya plattformen.
Om de fortsätter att dela exklusivt innehåll där och marknadsföra det till sin stora publik, vart tror du att dessa nyhetskonsumenter tar vägen?
I denna mening kan implementering av DM-begränsningar, beroende på hur långt de går, faktiskt slå tillbaka på Twitter, i motsats till att få fler Blue-registreringar.
Vilket fortfarande är ett misslyckat förslag. Runt 0,3 % av Twitter-användarna betalar för närvarande $8 i månaden för en blå bock, och de andra olika Blue-funktionerna, och det är svårt att se hur Musk och Co. kommer att kunna öka det till ett tillräckligt lönsamt antal för att Twitter Blue ska nå sina uttalade mål att bekämpa spam, genom att särskilja verkliga människor i appen.
Men Musk och hans team fortsätter att driva erbjudandet, i hopp om att göra det till en ”lösning”, men alltmer verkar det som att detta var en idealistisk vision som i verkligheten inte kommer att fungera.
Kanske DM-begränsningar kommer att hjälpa, och kanske kommer de också att hjälpa till att bekämpa spam. Men biverkningarna kan potentiellt vara värre än botemedlet i detta avseende.
[ad_2]
Source link