[ad_1]
TikTok har släppt en uppdaterad version av annonsbiblioteksresursensom ger sökbara insikter om alla annonskampanjer som körs i appen, med data om annonsinriktning, regional räckvidd, vem som har betalat för det osv.
Det nya TikTok-annonsbiblioteket, som är mycket likt Metas annonsbibliotek i format, är för närvarande endast tillgänglig för europeiska kampanjer, men kan vara en värdefull resurs för dem som vill undersöka TikTok-annonsmetoder.
Som du kan se i det här exemplet (med tack till experten på sociala medier Matt Navarra för delning), anger du i din målnation, tillsammans med annonstyp, datumintervall, etc., och TikTok ger dig en översikt över alla annonser som körs i appen inom dina valda parametrar.
Tryck på valfri kampanj i listan och det kommer att ge dig en mer djupgående sammanfattning av detaljerna.
TikTok har faktiskt haft en version av densamma tillgänglig sedan 2021inom sina kreativa forskningsverktyg, men detta uppdaterade format ger ytterligare inriktningsdetaljer, troligen i linje med EU:s annonspolicyer som utvecklas.
Men du kan fortfarande utforska toppannonser från alla regioner via originalet Översikt över TikTok-annonsersom du också kan filtrera efter bransch, region, mål och prestanda.
Så i grund och botten är det inte helt nytt, men det finns mer specifik information tillgänglig om annonsresultat och vem som betalade för kampanjen.
Med tanke på att det kan vara knutet till EU-förordningar är jag inte säker på att detsamma kommer att göras tillgängligt för alla regioner, men för EU och internationella varumärken kan det vara ett värdefullt insiktsverktyg för din forskning.
Du kan komma åt det nya EU TikTok-annonsbiblioteket här.
[ad_2]
Source link