

[ad_1]
Mastercard SpendingPulses årliga semesterprognos förutspår att detaljhandelsförsäljningen i USA kommer att öka med 7,1 % från år till år, exklusive bilförsäljningen.
Försäljningsprognos 2022 från Mastercard
Prognosen mätte detaljhandeln i butik och online för alla betalningsformer, och den är inte justerad för inflation. Den positiva förutsägelsen kommer efter en lovande sommar där detaljhandeln i USA (exklusive bilar) ökade med 11,7 % jämfört med samma period i augusti, vilket är en ökning med 20,4 % jämfört med 2019.
Tillväxt av småföretag online
Mastercards prognos visar att onlineförsäljningen i augusti ökade med 8,9 % från år till år, vilket är en enorm tillväxt på 100,2 % sedan 2019. Mastercard noterar att sektorer som erbjuder kundernas upplevelser har varit särskilt framgångsrika på senare tid, inklusive företag som restauranger, flygbolag och logi , som alla såg stark tvåsiffrig tillväxt.
Många konsumenter “redo och kapabla att spendera”
Den amerikanska chefsekonomen vid Mastercard Economics Institute, Michelle Meyer, förklarade varför konsumenter kan tänka sig att spendera mer under den kommande semesterperioden, och sa: “Denna semesterperiod kan konsumenter finna sig själva leta efter sätt att navigera i den inflationsdrivande miljön – från att söka efter erbjudanden om att göra avvägningar som tillåter extra utrymme i deras presentbudgetar. Skapande av nya jobb, stigande löner och kvardröjande besparingar borde ha många konsumenter redo och kapabla att spendera.”
Seniorrådgivaren för Mastercard och tidigare VD och styrelseordförande för Saks Incorporated, Steve Sadove, tillade: “Den här julhandelssäsongen kommer definitivt att bli mycket mer reklam än den förra. Lättande problem i leveranskedjan i kombination med den snabba förändringen i konsumentutgiftstrender och överbeställning av lager har lämnat återförsäljare i en intressant position inför semestern. Återförsäljare som kunde rensa tidigare varor och exakt förutsäga lagerbehov kommer att vara bäst positionerade för tillväxt.”
Konsumentutgiftstrender
En trend som sannolikt kommer att påverka detaljhandelsförsäljningen kommer att vara den utökade semesterhandeln som konsumenterna gör. När de letar efter tidiga erbjudanden kommer mycket av semestersäsongens tillväxt att dras fram till oktober. Fyndjakt tillsammans med ett överflöd av erbjudanden och rabatter kommer också att hjälpa till att driva försäljningen.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link