

Det är omöjligt att veta exakt vad som väntar ditt företags framtid. Men noggrann planering kan hjälpa dig att få ut det mesta av dina möjligheter. Nedan följer tips från medlemmar i småföretagaren för planering inför framtiden.
Få ditt företag att blomma i sommar
Sommaren kan vara en långsam årstid för många företag. Men det är ofta det perfekta tillfället att prova nya idéer. Lisa Sicard från Small Biz Tipster delade några i det här inlägget. Och BizSugar-medlemmar kom med sina egna tankar här.
Se till att ditt företag tilltalar framtida kunder och anställda
Din webbplats och marknadsföringsmaterial kommunicerar inte bara med framtida kunder och kunder. De som kan vara intresserade av att göra affärer med dig i framtiden kan också stöta på dessa meddelanden. Se till att de är tilltalande med tipsen i detta Small Biz Viewpoints-inlägg av Harry och Sally Vaishnav.
Planera din strategi för att skapa innehåll
Innehållsskapande görs inte bara just nu. Enkel planering kan göra det enkelt för dig att hålla schemat framöver. I detta Internet Marketing Ninjas-inlägg beskriver Ann Smarty exakt hur man skapar en strategi för att skapa innehåll för ditt företag.
Utveckla dina egna webbappar
Konsumenter vill alltmer ha extra funktioner utöver vad som kan erbjudas på en grundläggande webbplats. Så utveckling av webbappar kan vara relevant för många företags framtid. Lär dig mer om processen i detta Decipher Zone-inlägg av Mahipal Nehra.
Var realistisk om din framtid som franchisetagare
Om du planerar att köpa en franchise, är det viktigt att överväga dina framtidsutsikter. Men det är lätt att fastna i löften som varumärken ger om intjäningspotential. Läs istället det här inlägget av Joel Libava från The Franchise King för att få ett mer realistiskt perspektiv.
Få Millennials att läsa dina blogginlägg
Om du vill att ditt företag ska bli framgångsrikt framöver kan millennials vara en nödvändig kundbas att rikta in sig på. Detta är särskilt viktigt för många bloggare. Läs hur du riktar in dig på den här gruppen med din blogg i detta Moss Media-inlägg av Kiara Miller. Besök sedan BizSugar för att se vad medlemmarna säger.
Låt AI störa din marknadsföring
AI handlar inte bara om högteknologiska applikationer. Det kan också vara användbart i vardagliga funktioner som marknadsföring. I det här Pixel Productions-inlägget utforskar Edan Mizrah hur AI kan påverka marknadsföring för småföretag.
Skapa en karriärplan
Varje företagsägare och professionell tar flera steg under sin karriär. Du kan helt enkelt rulla med nya möjligheter när de dyker upp. Eller så kan du vara avsiktlig om vilken riktning du vill gå. Detta Process Street-inlägg av Leks Drakos innehåller en guide för att skapa en karriärplan.
Använd Chatbots för rekrytering
Framtiden för rekrytering är effektivare tack vare tekniken. Chatbots har flera applikationer för företag – inklusive rekrytering. I detta Landbot-blogginlägg förklarar Esther Valiente tekniken bakom det här alternativet och hur du använder dem för din anställningsstrategi.
Tänk på avkastningen på virtuella evenemang
Virtuella evenemang har verkligen tagit fart under de senaste åren. Och många varumärken förväntar sig att fortsätta vara värd för dem i framtiden. Om du planerar att hålla igång dina virtuella evenemang kan du få lite insikter i det här inlägget på bloggen Social Media Hat av Mike Allton. Gå sedan till BizSugar-communityt för att se vad medlemmarna säger.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos