

Det är skillnad på ett företag och ett varumärke. Om du vill kommunicera tydligt med konsumenterna behöver ditt företag en sammanhållen varumärkeshistoria och image. Och Zoom Into Life Studio kan hjälpa dig att skapa en.
För att lära dig mer om varumärkesprocessen, läs vidare för veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder varumärkes- och marknadsföringstjänster till företag.
Grundaren Puja Misra sa till Small Business Trends, “Vi hjälper entreprenörer och småföretag att omvandlas till varumärken.”
Tjänsterna inkluderar:
- Varumärkesstrategi
- Märkesidentitet
- Personligt varumärke och företagsfotografering
- Videomarknadsföring och -produktion
- Hemsidedesign
Affärsnisch
Hjälper varumärken att sticka ut.
Misra säger, “Vi har ett speciellt ramverk som vi har byggt under det senaste decenniet som hjälper företag att humanisera sitt varumärke och bygga autentiska kontakter med sin målgrupp.”
Hur verksamheten startade
För att hjälpa småföretag.
Misra tillägger, “Efter att ha arbetat i ungefär två decennier med stora mode- och företagsvarumärken insåg jag att småföretagarna och familjeföretagen arbetar så hårt. Att lägga svett, blod och tårar på att tjäna sina kunder, men får inte den framgång de förtjänar eftersom de inte positionerar sin verksamhet konkurrenskraftigt som ett pålitligt varumärke. Det initierade gnistan av att få ett uppdrag att hjälpa människor att förverkliga sina drömmar genom att göra dem framgångsrika i sin verksamhet.
Största risken
Satsa på utbildning.
Misra säger, “Jag startade mitt företag med $200 i mina händer. …Antingen kan jag investera det i utbildning och lära mig att marknadsföra mitt företag eller behålla pengarna och göra det själv. Det tog mig en dag att fatta beslutet och jag valde att satsa på mig själv och träning. Och resten är historia…”
Lärdom
Låt ingenting hålla dig tillbaka.
Misra förklarar, “Som entreprenörer måste vi lära oss att vår verksamhet har högsta prioritet och ingenting kommer i vägen, inte ens jag. Jag skulle säga till mig själv att vara orädd i jakten på vad ditt hjärta önskar och passionerat tror och gå bakom det med all din kraft.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Investera i ett fysiskt utrymme.
Misra tillägger, “Jag skulle investera det i att skapa en dedikerad studioplats för mina kunder och mitt team, hålla nätverksevenemang för att föra samman kreativa och passionerade hjärnor. Använd utrymmet för att inspirera den framtida generationen entreprenörer och de flesta skolor utbildar barn till att bli anställda och inte företagare.”
favorit citat
“Vad du än tänker och tänker och tror att det kan uppnå.” – Napoleon Hill.
Favoritlagmedlem
Hennes hund.
Misra tillägger, “Min husdjurshund shipoo “Sparkle” är vår direktör för spänning och alla kunder älskar henne!”
* * * * *
Bild: Zoom Into Life Studio, Puja Misra