
[ad_1]
YouTube tillkännagav nyligen att vissa kategorier av vårdpersonal och hälsoinformationsleverantörer kan ansöka om YouTubes hälsoproduktfunktioner, om deras kanaler är kvalificerade.
YouTube avslöjar nya funktioner för vårdpersonal
Hälsoproduktfunktionerna lanserades i USA förra året och inkluderar informationspaneler för hälsokällor som hjälper tittarna att identifiera videor från auktoritativa källor. Det finns också hyllor för hälsoinnehåll som lyfter fram videor från sådana källor när en tittare söker efter specifika hälsoämnen.
En bredare grupp av vårdkanaler
YouTubes hälsoavdelning tror att utvidgningen av hälsoprodukternas tillgänglighet kommer att hjälpa läkare, sjuksköterskor, psykiatriker och vårdgivare att ta med högkvalitativ hälsoinformation till ett utrymme som människor besöker under hela dagen.
Före tillkännagivandet var sådana hälsoprodukter endast tillgängliga för organisationer som utbildningsinstitutioner och folkhälsoavdelningar, såväl som sjukhus och statliga enheter. Nu kan en bredare grupp av vårdkanaler dra nytta av att kunna inkludera sådan högkvalitativ information.
Information för ”Billions of People”
Direktören och chefen för YouTube Health, Dr. Garth Graham, talade på YouTube-bloggen och sa: ”Under det senaste året har vi fortsatt att utöka våra partnerskap med ledande hälsoorganisationer som Mass General Brigham och American Public Health Association, såväl som med läkare och kreatörer, för att ytterligare öka tillgängligheten till högkvalitativt hälsoinnehåll på vår plattform. Dessa organisationer skapar engagerande, evidensbaserade videor som verkligen ansluter till människor, som JAMA:s tydliga förklaring av mRNA, Stanford Center for Health Educations Viral Facts Series, National Alliance on Mental Illness mentala hälsosamarbete med Vogue och många fler. Vi har introducerat sätt att få ut den senaste informationen och utbildningen om covid-19 och nå miljarder människor. Och nu tillkännager vi två nya sätt att visa trovärdig och relevant hälsoinformation för människor i USA.”
Dr. Graham förklarade också hur YouTube kunde identifiera rätt källor att inkludera i de nya funktionerna. Han sa: ”Vi tillämpade principerna som utvecklats av en expertpanel sammankallad av National Academy of Medicine, en ideell, icke-statlig organisation som samlar de bästa experterna inom hälsa, medicin och biomedicinsk vetenskap för att ge opartisk, evidensbaserad vägledning om hälsa och vetenskap. National Academy of Medicine undersöker regelbundet komplicerade frågor relaterade till hälsa, medicin och biomedicinsk vetenskap och under åren har de gett vägledning om allt från att motverka opioidepidemin till genredigering.
”Tidigare i februari bad YouTube en expertpanel sammankallad av National Academy of Medicine att överväga frågan om hur man definierar ”auktoritativa hälsoinnehållskällor” och hur dessa källor uppnår och upprätthåller sin auktoritet. Expertpanelen utarbetade dessa principer för hälsokällor, som är de första i sitt slag. Vi hoppas att andra teknikföretag också kommer att granska och överväga hur dessa principer kan hjälpa till att informera deras arbete med sina egna produkter och plattformar.”
Ansöker om YouTubes hälsoprodukter
Fullständiga behörighetskriterier finns på den här länken, men i grund och botten behöver du bevis på din licens och en kanal med god status på YouTube. Du måste också följa de bästa metoderna för att dela hälsoinformation som anges av Council of Medical Specialty Societies, National Academy of Medicine och World Health Organization.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link