

När folk frågar var de kan hitta mig på sociala medier säger jag, överallt utom TikTok”. Men nu inser jag att så många småföretagare använder videor på TikTok (och du behöver inte veta hur man dansar!) i sin marknadsföringsstrategi.
Tillväxten av Tik Tok-statistik som en social medieplattform är inget mindre än fantastisk. Enligt Sprout Social:
- TikTok har över 1 miljard aktiva användare varje månad. (Detta liknar Instagram och Twitter har bara 330 miljoner per månad.)
- 47 % av TikTok-användarna är mellan 10-29 år.
- Nästan 80 miljoner aktiva användare per månad finns i USA.
- 37% av TikTok-användarna har en hushållsinkomst på $100k+.
- 61% av alla TikTok-användare är kvinnor.
- 53 % av TikTok-skaparna är i åldern 18-24.
Hur kan du använda detta nya verktyg för sociala medier för att bygga relationer med dina potentiella kunder om de är en TikTok-användare? Hur kan du återanvända innehåll?
På The Small Business Radio Show den här veckan, Austin Armstrong som är en livslång digital marknadsförare, offentlig talare och VD för Socialty Pro, en digital marknadsföringsbyrå som specialiserar sig på TikTok-marknadsföring för företag. Han har lagt upp över 1500 videor på TikTok och med denna ansträngning har han tredubblat sin egen verksamhet och tusentals fler över sina kunders konton.
Austin diskuterade:
- Varför nu är den bästa tiden för ett litet företag att överväga TikTok.
- Hur man kommer igång med TikTok, hur ofta ska du göra inlägg, viktigast av allt hur man kommer på TikTok utbildningsvideoidéer.
- Hur man faktiskt tjänar pengar på potentiella kunder eller genererar leads från TikTok.
- Jag frågade Austin om jag måste överge andra plattformar för att delta i TikTok. Hur man använder videorna som ditt lilla företag producerar på TikTok för att växa andra sociala medieplattformar.
Lyssna på hela intervjun på The Small Business Radio Show den här veckan om varför du bör testa TikTok som marknadsföringskanal för ditt företag.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Austin Armstrong