

Att arbeta med ett äkta företagstelefonnummer är bara vettigt. Inte bara kommer det dedikerade företagsnumret att förbättra kunduppfattningen, utan det är också nödvändigt för att locka fler säljförfrågningar.
Fler skäl att använda ett dedikerat företagsnummer inkluderar personalens professionalism, personlig integritet, säkerhet och skydd mot opportunistiska bedragare.
Om du inte har tänkt på de negativa konsekvenserna av att använda din personliga mobiltelefon eller hemtelefonnummer för affärssamtal, fortsätt att läsa den här artikeln.
Plus, om du tycker att det är för sent att byta nummer nu – fel. Det är aldrig för sent att ändra dina kontaktuppgifter online och på ditt marknadsföringsmaterial.
Varför använda ett företagsnummer?
Låt oss hitta de främsta anledningarna till att byta till ett dedikerat företagsnummer.
Sekretess och säkerhet
Din personliga integritet och säkerhet och din personals bör vara din högsta prioritet. En åtgärd du kan vidta är att ha ett företagsnummer, så dina personliga telefonnummer är bara för din familj, vänner, kollegor och tjänsteleverantörer.
När ditt personliga hem- eller mobilnummer finns på din webbplats, sociala medieprofiler, Google Business-profiler och onlinekataloger har du ingen aning om vem som kan ringa dig.
Bedragare är ute i full kraft och försöker skilja dig från dina pengar, och när de väl har dina personliga nummer kan de kontakta dig med alla möjliga slags bedrägerier för att få information från dig som de kommer att använda i något skede för att antingen utge dig för att vara dig eller stjäla din identitet.
Ge bara ditt personliga nummer till personer du känner och litar på. Använd ett företagsnummer – som kan porteras till din hemtelefonlinje och mobil för affärssamtal.
Kundens uppfattning om ditt företag
Med ett företagsnummer vet den som svarar i telefonen att det är ett affärssamtal, och de kommer att svara professionellt. När du använder ditt personliga nummer kommer du sannolikt att bli överraskad av att svara på samtalet för slentrianmässigt, vilket lämnar ett negativt intryck på den som ringer, som kan vara en potentiell kund.
Marknadsförings- och reklamkampanjer
Med marknadsföringsinitiativ som kan nå en stor publik är det många främlingar med ditt personliga nummer. Det mesta av marknadsföringen är nu digital och online. Kontaktkanalerna är e-post, webbplatsmeddelanden och livechatt. Men vissa människor vill fortfarande ringa ett livesamtal till en riktig person!
Svara på inkommande samtal var som helst
Med ett företagstelefonnummer behöver du inte vara bunden till en fast anslutning, som tidigare varit fallet. Istället kan du få ditt företagsnummer att omdirigera samtal till vilket nummer du vill.
Viktigt är att detta händer utan att den som ringer inser att de överförs eller orsakar oönskade förseningar. Som sådan kan du få dina samtal besvarade på ditt kontor, på ditt hemnummer eller med din mobiltelefon som du tycker är lämpligt.
Generera mer försäljning
Enligt Cleartone Communications, en ledande leverantör av företagstelefonnummer, kommer valet av ett företagsnummer att resultera i fler telefonsamtal.
Att ringa ett företagsnummer är billigare
Om ditt mobilnummer är det du använder för säljförfrågningar, kanske du vill ändra det så snart som möjligt för att locka fler säljförfrågningar.
Det kommer inte heller att vara några besvär eftersom företagsnummersamtal kan ställas in för att överföras till din mobiltelefontjänst. ?
Ett lokalsamtal eller gratisnummer är ännu bättre än ett vanligt företagsnummer. När samtalet är gratis kommer kunderna att använda det! Tänk dig bara om du kan generera tre gånger så många försäljningsförfrågningar per telefon som du skulle göra – hur skulle det förbättra din försäljning?
Förse uppringare med ytterligare tjänster
Dessutom finns det några funktioner du kan använda för att göra dina företagsuppringare nöjda med tjänsten, inklusive
- Musik i paus
- Business WhatsApp-integration
- Varningar om missade samtal
- Röstmeddelandetjänster för företag
Att välja ett företagsnummer
Att byta till ett dedikerat företagsnummer kommer därför att förbättra försäljningsförfrågningar och ge personlig integritet, bland andra fördelar. Låt oss titta på hur man väljer ett företagsnummer.
Gör det minnesvärt
En av de väsentliga aspekterna av att publicera ett företagsnummer – i motsats till ett hemtelefonnummer eller ett mobilnummer – är att det ska vara mer minnesvärt.
Om du vill att folk ska känna igen ditt företag och associera det med en professionell tjänst, kommer ett minnesvärt företagstelefonnummer att göra stor skillnad.
Tänk på att att köpa ett företagsnummer till ditt företag är ett av de enklaste och mest kostnadseffektiva sätten du har för att förbättra känslan av professionalism du kommer att förmedla vid första möten och när folk kollar in din webbplats.
Få rätt lokalt riktnummer
Inte alla företagstelefonnummer använder ett lokalt riktnummer. Till exempel har ett 0800-nummer ingen geografisk koppling och skulle fungera bra för ett företag som verkar regionalt eller nationellt.
Däremot kan företag som huvudsakligen arbetar i en stad eller stad dra nytta av ett lokalt riktnummer. Till exempel i Storbritannien skulle ditt nummer ha prefixet 029 för Cardiff eller 0161 för Manchester.
Ännu bättre, du kan få ett lokalt riktnummer för ditt företagsnummer även om du inte har kontor i staden. Så, till exempel, om du vill få ett 0207-nummer för London, kan du få det!