

INNEHÅLL
FRISKHET
ANVÄNDBARHET
Ett förkortat försäljnings- och marknadsföringssystem som alla småföretag kan dra nytta av.
I mitt senaste sökande efter fräscha, nya marknadsföringsartiklar stötte jag på The Conversion Code: Stop Chasing Leads and Start Atttracting Clients av Chris Smith.
Den här boken publicerades ursprungligen 2016 och har precis uppdaterats och släppts helt. Här är vad som fångade min uppmärksamhet.
Författarens bakgrund
Chris Smith skar tänderna i bolånebranschen när det var tufft att vara i bolånebranschen.
Han har arbetat för Quicken Loans och Rocket Mortgage och säljer olika typer av fastighetsfinansieringsprodukter som “No Income, No Assets”-inteckningar. Med en sådan bakgrund har han varit tvungen att sälja till folk som inte kände honom, som inte gillade honom och som inte litade på honom. Jag kan relatera till den här typen av erfarenhet och för det hyllar jag honom.
Han är med andra ord en trevlig kille som vet hur man kopplar upp sig och konverterar när han måste.
Chris Smith är medgrundare av Curaytor, företag som tillverkar försäljnings- och marknadsföringsverktyg för fastighetsbranschen. På mindre än fem år använde han ritningen i sin bok The Conversion Code för att växa Curaytor till nästan 15 miljoner dollar i årliga återkommande intäkter, utan att anskaffa något riskkapital. Tidigare arbetade Chris för två miljardärer, ett börsnoterat företag med miljarder dollar och en startup som förvärvades för 108 miljoner dollar av Zillow. Han talar live inför mer än 50 000 människor om året.
Folk brukade säga att försäljning var ett “sifferspel”, att oavsett vad du gör, om du får tillräckligt med potentiella kunder kommer du att konvertera några av dem. Denna typ av tillvägagångssätt är slösaktigt. Som i det mesta handlar det om kvaliteten på dina prospekt och inte kvantiteten på dina prospekt.
Uppdateringarna i “Konverteringskoden” kan vara bättre än originalet
Föreställ dig om du fick reda på att grunden till ditt hus spricker eller läcker – det här är INTE goda nyheter. Faktum är att det är dyra nyheter och kräver en omedelbar åtgärd.
Det är därför jag tror att den senaste utgåvan av “The Conversion Code” är ännu bättre än originalet. Den tar upp några av de mest djupgående förändringarna i marknadsföringsinfrastruktur som du absolut måste hantera just nu.
Här är bara några element som visar dig vad jag menar:
Inbound är allt: I huvudsak handlar den här boken om innehållsmarknadsföring. Konsumenter har visat oss att de hatar påträngande meddelanden, de är trötta på våra annonser och de vill helt enkelt ha mer kontroll över sin köpupplevelse,
Detta uppdaterade Konverteringskod är i grunden en innehållsmarknadsföring, digital marknadsföringskurs på under 250 sidor.
- Webbplatser
- Målsidor
- Bloggar
- Optimera innehåll
- E-post marknadsföring
- Sociala medier (hur man använder ljud, podcaster, videor, Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn)
- Annonsering (Facebook-annonser, Google Ads
- Försäljningsverktyg (chattbotar, textmeddelanden, försäljningsprocess, försäljningsmöten, remisser)
Jag tänker inte gå in på mer detaljer här eftersom det helt enkelt är för mycket att täcka och det skulle inte passa. Jag vill bara visa dig det Konverteringskoden är ett förkortat försäljnings- och marknadsföringssystem som alla småföretag kan dra nytta av.
En ny nivå av integritet: Du kanske har sett nyheterna, men konsumenter runt om i världen har hållit ner på integriteten och säger “håll dig utanför!”.
Visste du att 96 % av alla Apple-användare som tillfrågas om att dela data säger NEJ! Nästan 90 % av alla människor undviker cookies eller har slutat dela cookies. Åh, och du kan inte ens lita på dina öppningshastigheter för e-post eftersom Apple frågar användare om de vill berätta att de öppnade e-postmeddelandet.
Konverteringskoden innehåller nya tips, tricks, verktyg, mallar, plattformar, forskning, data och bästa praxis som hjälper dig att hantera denna nya värld eller integritet.
Fokus på engagemang: Jag nämnde inbound marketing – det är bara kunder som hittar dig. Vad som är ännu viktigare är att dina potentiella kunder engagerar sig med dig.
Här är ett exempel på att Chris Smith bjuder in folk att engagera sig (dra in dem) snarare än att bara trycka ut.
Praktiskt, genomförbart och förbrukningsbart
Konverteringskoden är min typ av marknadsföringsbok. Jag älskar hur lättsmält den är. Du vet redan hur enkelt att söka på Google och läsa artiklar kan bli överväldigande. Råden är antingen för vaga eller så tar alla helt enkelt samma ogiltiga råd om och om igen.
Den här boken är praktisk. Inuti har Smith lagt till dessa “DO THIS RIGHT NOW”-utmaningar som du kan göra i din egen takt, se vilka resultat du får och fortsätta lära dig och växa.
Jag vill ge en varning. Smith nämner MÅNGA alternativ. Tro inte att du måste göra allt på en gång. Se till att välja och välja de marknadsföringsalternativ som bäst matchar dina styrkor och resurser.
Övergripande, Konverteringskoden är ett måste att läsa – skynda dig innan något förändras igen!
Bild: Depositphotos