[ad_1]
TikTok kommer nu att se lite mer bekant ut för Twitter-användare, i hälarna av Twitters förbryllande ommärka till ”X.”
När Twitter – förlåt, X – fortsätter sin långsamma nedåtgående spiral till internetskräp, tillkännagav TikTok ett nytt textbaserat format för inlägg. På måndagen tillkännagav det sociala medieföretaget text som ett nytt inläggsalternativ vid sidan av de befintliga formaten för att lägga upp foton, videor och livestreams. På kamerasidan kan du nu välja text som ett alternativ, skriva ut ett inlägg och anpassa det med ljud, klistermärken, bakgrunder och andra funktioner som följer med video- eller fotoinlägg. Tillkännagivandet angav ingen teckenbegränsning, men enligt till The Verge är det upp till 1 000 tecken.
Det är praktiskt taget omöjligt att inte nämna TikToks tillkännagivande i samband med Twitters ommärkning. Under helgen, Elon Musk ersatt dess ikoniska Bluebird-logotyp med en X-formad logotyp och gjorde domännamnet ”x.com” omdirigering till Twitter-webbplatsen. En till synes aldrig sinande serie impopulära förändringar – som att ta bort äldre verifiering och sätta dagliga gränser för användare – har varit en fantastisk möjlighet för andra sociala medier att locka användare bort från den föränderliga plattformen. För några veckor sedan lanserade Meta trådar, som samlade på sig 100 miljoner användare inom loppet av en vecka. Men engagemanget avtog när användarna upptäckte att det saknade grundläggande funktioner. Nu verkar TikTok vara den senaste utmanaren som det bästa Twitter-alternativet med sitt nya Tweet-liknande inläggsformat.
TikTok har för närvarande över en miljard användare över hela världen och är den mest populära appen bland Gen Z. Är detta den hemliga formeln för att ta kronan som den officiella Twitter-mördaren? Baserat på internets korta uppmärksamhet bör vi veta mycket snart.
[ad_2]
Source link