

Är du osäker på var du ska börja med TikTok-annonser?
Detta kan hjälpa. TikTok har lanserat en ny “Startguide” för TikTok-annonsersom tar dig igenom en rad frågor om ditt företag, för att sedan ge en mer anpassad vägledning om var du ska börja med din kampanjplanering.
Den nya minisajten, som du kan komma åt härkommer att ställa en rad frågor om ditt företag för att bedöma hur du bäst styr din annonsstrategi.
Svara på de fem relaterade frågorna (eller mindre om du är en kreatör eller byrå, eftersom appen omdirigerar dig direkt till en annan resurs), så får du den här coola katten som pekar dig till dina guidade resurser.


Du får sedan din skräddarsydda TikTok-marknadsplan, som du kan klicka dig igenom för att få mer specifik inblick i varje element.


Du kryssar av rutorna, ställer in din kampanjmetod och du är på väg, baserat på TikToks guidade system. Och när du är klar delar TikTok ännu fler resurser och tips för att ytterligare förfina din TikTok-annonsmetod.


Det finns en hög med användbara anteckningar här, som kan vara värda att gräva i, utöver appens huvudguidenoteringar. Och även om du redan kör TikTok-kampanjer, kan det vara värt att ta en titt på guideanteckningarna, som ett sätt att se till att du avkryssar alla nyckelelement och överväganden, och maximerar din TikTok-annonsprestanda.
Det är en praktisk resurs i alla fall. Du kan kolla upp det själv här.