

Metas nya Threads-app har bara funnits i en vecka, så det är alldeles för tidigt att ta för mycket från de initiala användningsinsikterna som ett vägledande mått på vad du kan förvänta dig.
Men det finns några anteckningar tillgängliga om vad användarna upplever, och även om användningen till synes har sjunkit, baserat på tredjepartsanalys, ser de första avkastningarna lovande ut för varumärkesengagemang.
Först och främst, enligt en studie av Hemsida Planet, de allra flesta varumärken som är aktiva på trådar genererar fler gilla-markeringar per inlägg i appen än de ser på Twitter, med det totala genomsnittet på cirka 8 gånger deras normala tweet-engagemang.
Som du kan se finns det några stora variationer här, så återigen, det är förmodligen för tidigt att ta för mycket från detta. Men det visar att varumärkesprofiler skapar ett bra engagemang i den nya appen, vilket bådar gott för tillväxt och framtida potential.
Även om detta också kan vara en del av Metas planering, för att se till att pressa engagemang tidigt, för att uppmuntra till mer aktivitet. Trådar har också mindre än hälften av Twitters användarbasvilket innebär att färre människor är där för att engagera sig, men det finns också mycket mindre konkurrens om uppmärksamheten.
Sammantaget finns det för många faktorer för att dra några riktiga slutsatser än, men det finns några positiva indikatorer för varumärkesmöjligheter.
Världsledare anmäler sig också, med DigiTips rapporterar att 103 statschefer har aktiverat Threads-konton hittills.


Återigen bådar detta gott för en bredare adoption och ett fortsatt intresse för appen. Allt kan fortfarande falla isär, utan tvekan, men det faktum att engagemanget är gediget, och fler anmärkningsvärda människor registrerar sig, bådar gott för dess framtida tillväxtpotential. Om Meta kan få det rätt.
Även om det också finns några negativa tecken, med Sensortorn rapporterar att engagemanget i appen fortfarande är relativt lågt.


Enligt Sensor Tower har tiden som spenderas i appen minskat med cirka 60 % från Threads initiala lanseringshöjder, och som du kan se från det här diagrammet är dess totala användarengagemang fortfarande mycket lägre än tiden som spenderas på Instagram eller Twitter.
Så det har fortfarande en bit kvar att dra nytta av sina möjligheter, även om Threads-teamet redan har gjort det beskrev en rad viktiga uppdateringar som kommer till appenvilket bör hjälpa till att behålla användarna.
Sammanfattningsvis är vi just nu i de mycket tidiga stadierna av appen, men tecknen är mestadels positiva när det gäller möjligheten som Threads-teamet nu har att dra nytta av sin position.
Användarintresset är stort och inflytelserika personer uppmärksammar, vilket betyder att Threads verkligen kan bli nästa stora sociala app, om den kan utnyttja nyckelelementen för att maximera användarnas efterfrågan. Det inkluderar funktionsförbättringar, räckviddsmöjligheter, begränsning av algoritmisk interferens, moderering, etc.
Det finns en rad saker som Threads-teamet behöver för att få rätt, men det finns indikatorer på att det skulle kunna lyckas om det förblir på rätt spår.