

Reddit har publicerat en ny guide till semesterkampanjplanering i appensom ger en rad insikter om viktiga beteendetrender, produktkategorier, planeringstips och mer.
Och medan Reddit också är mitt uppe i en moderator revoltav olika slag, för närvarande, utlöst av förändringar i dess API-prissättning, är plattformen fortfarande en nyckeldestination för många potentiella kunder, särskilt när det gäller produktforskning och att få verkliga insikter om produkter innan de fattar ett köpbeslut.
Som sådan kan det vara ett värdefullt övervägande – du kan ladda ner Reddits fullständiga semesterinsikter och marknadsföringsguide härmen i det här inlägget ska vi ta en titt på några av nyckelanteckningarna.
Först och främst framhäver Reddit värdet av appen som en produktforskningsdestination och hur människor använder subreddits för att lära sig mer om produkter.
Det är faktiskt ett växande antal människor lägga till “reddit” i sina sökfrågor på Google, för att få mer faktisk mänsklig insikt i produkter innan du fattar ett köpbeslut. Det är den viktigaste faktorn i detta avseende, att om människor söker efter insikter från subreddit-gemenskaper, är det åtminstone värt att veta vad de kan säga om dina produkter, eller om de överhuvudtaget pratar om ditt företag.
Guiden belyser också hur Reddit-användare vill spendera under semesterperioden och deras vanliga forskningsvanor.


Det finns också anteckningar om de bästa produktkategorierna:


Samt tips om hur du maximerar dina reklamkampanjer i appen:


Det finns några bra anteckningar här, som kan hjälpa dig att vägleda ditt strategiska tänkande och lyfta fram det potentiella värdet av Reddit i din process.
Och det är ett viktigt forskningsverktyg inom olika produktkategorier. Kan vara värt att uppmärksamma lite mer under de kommande månaderna.
Du kan ladda ner Reddits 2023 Holiday Insights and Marketing Guide här.