
[ad_1]
Populära hashtags på Instagram kan dramatiskt öka räckvidden för dina inlägg och hjälpa dig att ansluta till andra relevanta konton. Hashtags används ofta på de flesta av de bästa sociala medieplattformarna. Men reglerna och bästa praxis varierar. Så om du vill utöka din närvaro på Instagram, här är en guide till hashtagsanvändning och några populära Instagram-hashtags att inkludera i dina egna inlägg.
Hur man använder Hashtags på Instagram
Den tekniska aspekten av att använda populära Instagram-hashtags är ganska okomplicerad. Ladda bara upp ett inlägg och inkludera ett ord eller en fras efter #-tecknet, antingen i bildtexten eller kommentarerna. Men om du vill få ut det mesta av populära hashtags på Instagram, här är några tips:
- Följ relevanta konton och hashtags i din nisch: Att öka din räckvidd på Instagram är bara användbart om personerna som hittar ditt innehåll är relevanta för ditt varumärke. För att hitta populära hashtags på Instagram som faktiskt kan leda till resultat, sortera igenom listan nedan för alla relaterade till din bransch eller innehåll. Ta sedan kontakt med andra i din nisch eller följ relevanta hashtaggar för att upptäcka nytt innehåll och hashtaggalternativ att inkludera i framtida inlägg.
- Håll en löplista: Att ständigt söka efter hashtaggalternativ för varje inlägg kan vara otroligt tidskrävande. Håll istället en löplista på din telefon eller dator. Välj sedan några för varje inlägg. Du kan till och med dela upp din lista i kategorier för att förenkla urvalsprocessen. Till exempel kan ett livsstilsvarumärke ha en lista att använda för modeinlägg, en annan när du gör inlägg om mat och en tredje för heminredningsinnehåll.
- Se till att de är relevanta för varje inlägg: Det är frestande att bara kopiera och klistra in samma lista med 30 hashtags på varje bildtext. Detta kommer dock bara att skicka ut dina inlägg till samma personer om och om igen. Och om vissa taggar inte är relevanta för den specifika publiken som följer hashtaggen, kommer de sannolikt bara att förbise dina inlägg. Plus, att få ditt innehåll sett utan extra engagemang kan faktiskt skada ditt konto på lång sikt tack vare Instagrams algoritm. Den använder mätvärden som delningar, besparingar och kommentarer för att avgöra vilket innehåll som ska skickas till fler människor.
- Överskugga inte ditt innehåll: En enorm samling populära Instagram-hashtags kan ta mycket plats i din bildtext. Men det här området kan också användas för att dela värdefull expertis med din publik. Och alla dessa taggar kan vara distraherande. Skriv ett genomtänkt inlägg istället för att lägga till hashtags direkt i bildtexten. Lägg sedan till hashtaggarna efteråt, helst med lite mellanrum. Du kan också kommentera inlägget för att lägga till relevanta taggar.
- Spåra resultat: Även med en komplett blandning av relevanta men populära hashtags kanske ditt Instagram-konto inte blommar helt över en natt. Spåra vilka inlägg som får mest engagemang och notera vilka taggar som användes effektivt. Du kan också kontrollera dina Instagram-statistik i appen för att se vilka som ger dig flest klick och följer. Använd sedan fler av dem framöver.
Hur många Hashtags ska jag använda på Instagram?
När du lägger upp foton eller rullar i ditt flöde kan du lägga till upp till 30 hashtags. Och Instagram Stories stöder upp till tio hashtags. För vissa är det fördelaktigt att inkludera hela mängden hashtags. Men det här hjälper bara om alla faktiskt är relevanta för varje inlägg. Faktum är att Instagram faktiskt rekommenderar att du bara använder tre till fem relevanta hashtags. Det exakta beloppet kan variera beroende på post och kontonisch. Lek med olika nummer för att hitta den mix och strategi som fungerar bäst för ditt varumärke.
Hur man hittar fler populära Instagram Hashtags
Bortsett från de populära Instagram-hashtaggarna nedan är själva appen ofta det bästa stället att hitta inspiration. Kolla din utforskarsida och följ andra kreatörer i din nisch för att se vilka hashtags som är populära hos din målgrupp. Du kan klicka på relevanta hashtaggar i en kreatörs inlägg och hitta andra att följa eller använda i ditt eget innehåll.
Varför är Hashtags viktiga på Instagram?
Instagram använder i princip hashtags för att kategorisera innehåll. De som följer eller är intresserade av ett specifikt ämne kan använda hashtags för att hitta relaterat innehåll. Användare kan också följa hashtags. Så de kan stöta på ditt innehåll om och om igen även om de inte specifikt följer ditt konto. Berättelser, rullar och flödesinlägg tillåter alla hashtags, så oavsett vilken typ av innehåll du producerar kan hashtags hjälpa dig att nå fler ögon och potentiellt öka din efterföljare och/eller räckvidd. Därifrån kan Instagram till och med skicka mer av ditt innehåll till relevanta användare eftersom dess algoritm lär sig vem som interagerar med specifika hashtags och inlägg i din nisch.
Populära Instagram Hashtags
De bästa hashtaggarna för din Instagram-strategi beror mer på din nisch och innehållet i varje inlägg än det exakta antalet personer som klickar på var och en. Men det finns ibland värde i att få extra ögon på ditt innehåll, så länge det är relevant för ditt företag på något sätt. Så att använda populära hashtags på Instagram kan öka din räckvidd snabbt.
Nu när du vet vikten av Instagram hashtags, här är en aktuell lista över trendiga hashtags på Instagram.
1. #kärlek
2. #gulligt
3. #konst
4. #mums
5. #matstagram
6. #mode
7. #ootd
8. #inspo
9. #fitness
10. #friskvård
11. #design
12. #shoplocal
13. #resor
14. #vandringslust
15. #idrottare
16. #dagens foto
17. #instagood
18. #vacker
19. #glad
20. #välsignad
21. #tbt
22. #instadaily
23. #picoftheday
24. #inget filter
25. #fotografi
26. #instamood
27. #motivation
28. #solnedgång
29. #livsstil
30. #kul
31. #handgjorda
32. #hem
33. #semester
34. #bara iphone
35. #roligt
36. #liv
37. #igers
38. #leende
39. #natur
40. #utomhus
41. #njut av livet
42. #vacker
43. #fantastiskt
44. #följ
45. #gilla
46. #foto
47. #trending
48. #rullar
49. #viralpost
50. #utforskasida
Ovanstående hashtags kan helt enkelt tjäna som inspiration eller få dig att börja hitta de som är mest relevanta för ditt varumärke. Utforska till exempel inlägg under hashtaggarna #fashion eller #fitness och se vilka andra taggar populära inlägg använder. Sedan kan du bygga en strategi som fungerar för ditt varumärke på lång sikt.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link