[ad_1]
Twitter Blues kamp sedan lanseringen för nästan sex månader sedan är allvarligare än tidigare avslöjat, tyder nya data.
Sedan Musks version av prenumerationstjänsten lanserades i november förra året har Twitter bara kunnat omvandla cirka 640 000 Twitter-användare till betalande Twitter Blue-prenumeranter i slutet av april, som Mashable rapporterad tidigare i veckan.
Även om dessa siffror är svaga, är en ännu mer talande detalj om Twitter Blue hur många av dess tidigaste prenumeranter som har sagt upp sina prenumerationer.
Av cirka 150 000 tidiga prenumeranter på Twitter Blue har bara runt 68 157 stannat kvar och haft ett betalabonnemang den 30 april. Prenumerationer kostar $8 per månad – $11 på mobilen.
Det totala antalet tidiga abonnenter är direkt kopplade till interna läckor publiceras(öppnas i en ny flik) vid Washington Post förra året visar att totalt 150 000 användare ursprungligen registrerade sig för Twitter Blue inom bara några dagar efter lanseringen i november. Twitter tillfälligt inaktiverad nya registreringar i ungefär en månad strax efter att dessa användare prenumererade som ett resultat av konton som registrerade sig för Blue med avsikten att imitera större märken på plattformen.
Det betyder att cirka 81 843 användare, eller 54,5 procent, av Twitter-användare som prenumererade på Twitter Blue när den först lanserades i november inte längre prenumererar på tjänsten.
Det är en onormalt hög churn rate för en onlineprenumerationstjänst. Churn rate är andelen användare som avslutar prenumerationen på en tjänst.
Enligt en studie(öppnas i en ny flik) släppt förra året av prenumerationsförvaltningsföretaget Recurly, är den genomsnittliga totala årliga churn rate endast 5,57 procent för prenumerationsbaserade företag.
Det finns några tillägg till dessa uppgifter. Inte alla av de 68 157 användare som har prenumererat på Twitter Blue sedan november har haft oavbrutna prenumerationer. Det är möjligt att några av dessa användare hade sagt upp eller låtit sitt abonnemang löpa ut någon gång och sedan återvänt vid ett senare tillfälle.
Dessutom är det också möjligt att en del av de användare som dyker upp som prenumererade faktiskt har redan inställd sina planer och fortsätter att ta emot Twitter Blues prenumerationstjänst gratis. I tidigare rapportering(öppnas i en ny flik) för Gizmodo har journalisten Steven Monacelli talat med många(öppnas i en ny flik) tidigare Twitter Blue-prenumeranter som bara inte kan bli av med sin prenumeration, blå bock och allt, trots att de har sagt upp och inte har betalat på månader.
Twitter Blue-funktioner uppmuntrar inte kvarhållning
Twitter Blue är ett betalerbjudande från Twitter som ger prenumeranter premiumfunktioner som en redigera tweet-knapp. Det verkar dock som att de mest lockande funktionerna för prenumeranter är Musks utvalda tillägg till tjänsten – nämligen den blå verifieringsbocken och algoritmförstärkningen som ger Blue-prenumeranter prioritering i For You-flödet och i svaren på tweets.
Men många Twitter Blue-användare har uttryckt sitt missnöje för Musk offentligt på plattformen om vad de anser vara otillräckliga mängder ökad räckvidd. Mashbar tidigare rapporterat i mars att ungefär hälften av Twitter Blue-prenumeranter har mindre än 1 000 följare.
De senaste Twitter-data från bara förra månaden visar att andelen Twitter Blue-prenumeranter med lågt antal följare förblir ganska oförändrad. Omkring 291 183 Twitter Blue-prenumeranter har färre än 1 000 följare. Ungefär 107 492 har färre än 100 följare. Cirka 3 352 betalande prenumeranter har inga följare alls.
När man bara tittar på Twitter Blue-prenumeranter som har haft prenumerationer sedan november, har cirka 1 951 av dem färre än 10 följare.
Faktum är att så få stora konton som tidigare verifierades under Twitters gamla, pre-Musk-verifieringssystem hade registrerat sig för Twitter Blue, att företaget sedan dess har gett ut gratis ”gratis” prenumerationer på tjänsten till många användare med minst 1 miljon följare.
Denna senaste Twitter-data kommer från utvecklaren Travis Brown, en oberoende forskare som har spårat Twitter Blue-prenumeranter i månader, och lämnades till Mashable. Enligt Brown drar hans metodik för hans Twitter Blue-forskning ungefär 90 procent av alla prenumeranter. Jämfört med tidigare interna läckor från företaget, inklusive den tidigare nämnda från Washington PostBrowns data har stämt mycket nära de officiella siffrorna.
På tal om de Twitter Blue-prenumeranter som har ensiffriga följare, Brown säger(öppnas i en ny flik) ”tillsammans har dessa människor betalat Elon nära 100 000 $ och tillsammans fått under 8 000 följare.”
[ad_2]
Source link