
[ad_1]
Enligt statistik från US Census Bureau var 1,2 miljoner kvinnor företagare under 2019.
Men med totalt 5,7 miljoner företagsägare i USA under 2019 stod kvinnoägda företag för 20,9 % av kakan, enligt Adji Fatou Diagne, forskningsekonom vid Center for Economic Studies, US Census Bureau.
Cirka 3/4 av dessa kvinnliga företagsägare var vita kvinnor. Diagne citerade en annan nykter statistik: från 2018 till 2019 sjönk andelen svarta eller afroamerikanska kvinnor ägda företag från 12,3 % till 3,6 %.
National Women’s Business Council var värd för ett webbseminarium den 3 maj för att detaljera resurser tillgängliga för kvinnor som äger eller vill äga ett företag. Enligt NWBC senior policy rådgivare Sandra Mayoral Pedroarias ger rådet råd till Vita huset, kongressen och Small Business Administration.
Presentatörer inkluderade Diagne och Candace Waterman, Women Impacting Public Policy (WIPP); Pam Prince-Eason, Women’s Business Enterprise National Council (WBENC); och Karen Bennetts, styrelseledamot i National Association of Women Business Owners (NAWBO).
National Women’s Business Council lyfter fram kvinnors roll i småföretag
Här är vad vi lärde oss. Alla dessa organisationer arbetar tillsammans för att tillhandahålla information och stöd till kvinnliga företagare.
Så här gör de:
Women Impacting Public Policy (WIPP), Candace Waterman
WIPP förespråkar kvinnliga entreprenörer, med särskilt fokus på kvinnliga statliga entreprenörer. Waterman sa att genom WIPP-vägledning kan kvinnor ”avmystifiera global ekonomi” och navigera i ett utrymme inom federala kontrakt.
Deras kärna är ACE: opinionsbildning, gemenskap och utbildning. Waterman beskrev WIPP:s dubbla roll:
- Företag – Hjälp kvinnor att fånga möjligheter inom den privata och offentliga sektorn, överväga joint ventures och strategiska allianser.
- Advokatarbete – Lär känna beslutsfattare, engagera sig med dem och utveckla relationer.
Women’s Business Enterprise National Council (WBENC), Pam Prince-Eason
Fokusplattformen för WBENC är CORE.
Certifiering, möjligheter, resurser och engagemang. WBENC gör certifiering för kvinnliga företagsföretag för den federala regeringen och tillhandahåller även logotypen Women Owned, som kan användas på förpackningar och i marknadsföring.
Prince-Eason sa att det för närvarande finns 18 000 certifierade kvinnliga företag, tillsammans med 400 företagsmedlemmar och 14 regionala partnerorganisationer. Program som erbjuds av WBENC inkluderar chefsutbildning, nätverk och engagemang och pitchermöjligheter.
National Association of Women Business Owners (NAWBO), Karen Bennetts
NAWBOs rötter finnas i advocacy, sade Bennetts. Kvinnliga företagsägare blir en del av ett mångsidigt och inkluderande medlemskap, där de uppmuntras som nya entreprenörer och får hjälp att få tillgång till kapital, med hjälp av ett nätverk av finansiell expertis.
Genom webbseminarier och utbildningar är NAWBO:s fokus att förbättra det kvinnoägda affärslandskapet genom att:
- Att förändra affärskulturen
- Att förändra den offentliga politiken
- Bildar strategiska allianser, koalitioner och anslutningar
- Bygger upp sin välståndsskapande förmåga
Ett nyckelfokus för NAWBO är att ha en definition av ”mikroföretag”, inom definitionen av ett litet företag som för närvarande används av federala myndigheter.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: nwbc
[ad_2]
Source link