[ad_1]
När marknadsförare letar efter nya sätt att använda sina befintliga datainsikter, i linje med utvecklande regler för datasekretess, har Meta publicerat en ny rapportsom undersöker hur varumärken kan utnyttja sin förstapartsdata på bästa sätt och integrera nya processer i sin marknadsföringsmix.
De 40-sidig rapportbaserat på resultat från Deloitteinnehåller en rad insikter och tips för att hjälpa varumärken att integrera nya datametoder, vilket kommer att maximera dina datainriktningsmöjligheter utan att kompromissa med användarbehörigheter.
Den innehåller också anteckningar om exakt hur varumärken uppnår bästa resultat med sina förstapartsdata, genom att ytterligare integrera dessa insikter i sin process.
När man gräver djupare tittar rapporten också på hur varumärken kan integrera förstapartsdata i sin annonsmix, och hur det kommer att ge bättre annonsinriktning genom segmentering och förbättrad resultatinsikt.
Det finns också anteckningar om hur du kan koppla in dina förstapartsdatakällor till Metas system, och var de kan tillämpas.
Det finns också en översikt över Metas lead gen-verktyg, för att hjälpa dig att få mer direkt insikt:
Och anteckningar om utökad dataanvändning:
Meta inkluderar också anteckningar om sina Advantage+ AI-baserade annonskampanjer, såväl som Marketing Mix Modeling, som ger en rad tips och anteckningar om hur man bäst använder sina olika verktyg för att förbättra din fulla omfattning av datainsamling och användning.
Det här är några värdefulla anteckningar, och om du inte är säker på hur du kan använda förstapartsdata och exakt vilka de kommande förändringarna är, är det värt att ta en titt på rapporten och få ett bättre grepp om hur du bättre kan använda dina datakällor för att maximera annonsresultatet.
Du kan ladda ner Meta’s ’Starkare från start’ rapport härmedan du också kan komma åt den ursprungliga rapporten från Deloitte här.
[ad_2]
Source link