

Nottingham och den Londonbaserade digitala marknadsföringsbyrån Impression har nått ett antal anställda på 100, med milstolpen som utlöser en flytt till ett större kontorsutrymme i London.
Vid sidan av sitt huvudkontor i Nottingham på King Street, öppnade byrån sitt Londonkontor, beläget i Borough i juni 2021, men har nu vuxit ur utrymmet efter en kraftig ökning av nyanställningar.
Byrån har nu 80 anställda på sitt huvudkontor i Nottingham och 25 i sin nya, större stadsdel.
Den snabba tillväxten av dess kundportfölj 2022, inklusive utnämningar av varumärken som Norse Atlantic Airways, The Access Group, HyperJar och eflora (en del av Interflora) har underblåst behovet av att anställa.
Under det senaste kvartalet har Impression lagt till 12 nyanställningar till sitt team, tillsammans med betydande investeringar i dess bredare erbjudande, vilket stärker sin strategi- och lösningsavdelning utöver sitt växande team och operativa funktioner.
Det har också avsevärt tillfört sitt arbetsgivarvärde genom att utveckla sitt förmånspaket och implementera nya interna policyer, med tillägg av privat sjukförsäkring, graviditetsledighet, kvarvarande liv och förbättrade flexibla arbetsmöjligheter.
Att investera i sina medarbetare kommer att förbli en viktig strategisk prioritet för verksamheten, och den försöker för närvarande rekrytera en inlärnings- och utvecklingsspecialist som kommer att spela en avgörande roll i att utarbeta och leverera ett utbildningsprogram för att stödja behålla och driva förvärv av nya talanger.
I en kommentar om nyanställningarna och Impressions tillväxtambitioner sa Zoë Ogden, People Director på Impression:
”Att nå 100 anställda är verkligen spännande både för oss som byrå och även för våra kunder som drar nytta av topptalanger som arbetar för sina företag. I synnerhet i år har vi lagt ner mycket tid och ansträngning på att göra Impression till en bra arbetsplats, och samarbetar med våra medarbetare för att skapa ett inkluderande, marknadsledande erbjudande.
“Även om det nuvarande landskapet ser osäkert ut, har Impression fortfarande ambitiösa planer och ser ut att nå 35 % tillväxt 2022, och kärnan för att uppnå detta är att fokusera på dess människor som en prioritet.”
Impression utsågs nyligen till UK Best Workplaces™ for Women av Great Place to Work® och anställs för närvarande för flera roller inom sina SEO-, digital PR-, klientframgångs- och driftsavdelningar här: https://www.impression.co.uk /om/lediga platser/.
SLUTAR