

Den första veckan i maj är National Small Business Week, där vi firar entreprenörer och erkänner allt det hårda arbete som krävs för att starta ett företag.
Många människor över hela USA har en affärsidé eller entreprenöriella ambitioner – men alla agerar inte. För vissa beror denna passivitet helt enkelt på att de inte känner till de väsentliga stegen för att starta ett företag. Även om varje startprocess ser lite annorlunda ut, ger det här inlägget en grundläggande guide.
Hur man startar ett företag: Steg-för-steg-guide
När du väl har bestämt dig för att starta ett företag är det dags att organisera dig. Lansering sker vanligtvis inte över en natt; du måste tänka på allt från juridiskt pappersarbete till marknadsföring. Så det hjälper att dela upp dessa uppgifter i hanterbara att-göra-listor. Den här checklistan ger en bra utgångspunkt för dem som precis kommer igång.
En 30-punkters checklista för din start
De flesta företag kräver en viss nivå av investeringar från grundarteamet. Det är dock inte alltid möjligt att dedikera massor av resurser till din start. Lyckligtvis finns det alternativ för att starta ett företag utan några ekonomiska åtaganden, från att hålla fast vid ditt dagliga jobb till att söka investerare. Här är några tips för att komma igång utan egen finansiering.
Checklista: Hur man startar ett företag utan pengar
Oavsett om du planerar att söka finansiering, bootstrap eller börja utan några större resurser är det viktigt att förstå vad din affärsidé kan kosta. Varje företag har olika behov av saker som plats, lager och licensiering. Så den här startkalkylatorn kan hjälpa dig att dyka in i din egen ekonomiska verklighet innan du börjar.
Startkalkylator
Att få ordning på din ekonomi är bara en del av att driva ett nytt företag. Din företagsidé är kanske den viktigaste faktorn som bidrar till din potentiella framgång. Här är en fullständig guide för att utveckla din idé och se till att den är redo för lansering.
Utveckla en idé
Om du har ett nystartat företag kan det hjälpa dig att nå fler potentiella kunder eller bygga upp din branschexpertis genom att bli presenterad på Small Business Trends. Vi letar efter nya företag med unika idéer att presentera den här månaden – kontakta här för övervägande.
Dessutom är vi alltid ute efter att presentera företag som betjänar startups och småföretag. Om du har något unikt att erbjuda vårt småföretag, kontakta vår redaktion för att dela din historia.
Vi erbjuder även reklammöjligheter för dem som vill nå nystartade entreprenörer och småföretagare. Läs mer om media och sponsringsmöjligheter med vår läsekrets för småföretag.
Bild: Depositphotos