

INNEHÅLL
FRISKHET
ANVÄNDBARHET
Det här är den HELT BÄSTA boken om att skapa lönsamma erbjudanden för småföretagare.
Ibland är att hitta en användbar och användbar bok för småföretag som att kamma stränderna med en metalldetektor; du sållar igenom massor av sopor bara för att upptäcka en pärla täckt av smuts och slam.
Detta var min erfarenhet av Erbjudanden på 100 miljoner USD: Hur man gör erbjudanden så bra människor känner sig dumma när de säger nej av Alex Hormozi.
Fråga mig inte vad jag letade efter på Amazon när jag stötte på den här boken om hur man skapar ett erbjudande som dina kunder kommer att köpa.
Jag köpte en Kindle-version och har delat namnet och den tillhörande GRATIS kursen om hur man utvecklar erbjudanden med alla mina vänner. Och nu delar jag detta med dig.
Alex Hermozi är en av oss
Det första jag älskade med den här boken är att den är skriven av vad jag gillar att kalla “En av oss”. Alex Hermozi började sin entreprenörsresa genom att äga ett gym. Som du kan föreställa dig, kämpade han, gick pank, reste sig ur askan – bla, bla, bla. Du vet hur DEN delen av historien går.
Men här är vad Alex gjorde som jag älskar – han kom på att han har superkraften att skapa lönsamma erbjudanden och merförsäljningar OCH han dokumenterade exakt hur han tänker så att du kan göra det också.
Han är konsult och företagsbyggare, men han arbetar bara med företag som omsätter mer än 3 miljoner USD. Detta utesluter förmodligen de flesta soloprenörer, men han har bestämt sig för att bygga en tratt med två delar av innehåll – den här boken och en motsvarande onlinekurs. Det finns en länk till den kostnadsfria kursen i boken.
Inne i erbjudanden på 100 miljoner dollar
Boken är skriven i fem avsnitt. Det är som att Hermozi tog sin entreprenörsresa och skissade fram en enkel karta med en sarpa.
Hela boken leder dig genom denna karta – steg för steg. Kommer DU att bli lika bra på detta som Hermozi? Han hoppas att du gör det.
Avsnitt 1: “Hur vi kom hit”
Detta är den obligatoriska berättelsen om trasor till rikedom. Vissa människor älskar dem, de gör ingenting för mig. Men det ger bevis på att Hermozi är en vanlig kille, precis som du och precis som jag. Det här avsnittet är till för att visa dig att om han kan göra det så kan du göra det.
Avsnitt 2: Prissättning – Hur man tar ut mycket pengar för dina grejer
Det är här det goda börjar och det bara fortsätter att komma. Oroa dig inte, han hoppar inte in i siffrorna från ingenstans. Det här är ett köttigt avsnitt som förklarar grunderna för affärsöverlevnad och tillväxt.
På samma sätt som Vince Lombardi startade varje säsong med “Detta är en fotboll” tar Hermozi sig tid att ge dig grunderna som du kanske har glömt. Till exempel
“Det finns bara tre sätt att växa ett företag:
- Få fler kunder
- Öka deras genomsnittliga inköpsvärde
- Få dem att köpa fler gånger.”
Du kommer att lära dig om att hitta en “svältande marknad” – jag bara älskar det här citatet från boken
“Du kan ha de värsta korvarna, fruktansvärda priser och vara på ett fruktansvärt läge, men om du är den enda korvkiosk i stan och den lokala collegefotbollsmatchen bryter ut, kommer du att sälja slut. Det är värdet av en svältande skara. I slutändan, om det finns massor av efterfrågan på en lösning, kan du vara medioker i affärer, ha ett fruktansvärt erbjudande och inte ha någon förmåga att övertala människor, och du kan fortfarande tjäna pengar.”
Varför valde jag det här citatet? Eftersom. min kära läsare, Hermozi säger den tysta delen högt. Vi kan inte ALLA ha den allra bästa produkten eller tjänsten på vår marknad. Någon kommer att bli bättre, billigare, snabbare. Men om du tar en stund och förstår vad du har att erbjuda och vem du erbjuder det till – kan du tjäna pengar. Hemligheten är att vara ärlig mot dig själv och dina kunder.
Det finns bara SÅ MYCKET MER godhet att dela från det här avsnittet, men jag har helt enkelt inte utrymme att dela det.
Allt du behöver veta är att han bryter alla dessa delar och delar som du har blivit överväldigad av och han presenterar dem på ett sätt som du kan förstå, acceptera och tillämpa på ditt företag.
Okej, låt oss fortsätta.
Avsnitt 3: Värde – Fair har ingenting att göra med erbjudanden och priser och din framgång
“Från och med nu måste du överge alla föreställningar du har om “vad som är rättvist.” Varje enormt företag i världen debiterar dig pengar för saker som inte kostar dem någonting. Det kostar öre för telefonbolaget att lägga till ytterligare en användare, förutom att de inte har något emot att debitera dig hundratals per månad för åtkomst.”
SER du vad jag pratar om och varför jag är så exalterad över denna pärla av en bok?! Det finns så många ansiktsdämpande, omramande koncept som du snabbt kommer att läsa igenom – eftersom det är lätt att läsa. Men då måste du helt enkelt stanna upp och tänka på hur du har tänkt fel på det hela den här tiden.
Jag vet. Den delen är inte kul. Men se på den ljusa sidan, du kommer att läsa det här ensam – om du inte gör som jag gjorde och delar det med ett gäng vänner.
Avsnitt 4: Förbättra ditt erbjudande. Hemligheterna bakom bonusar, merförsäljning och korsförsäljning.
”I grunden finns all marknadsföring till för att påverka utbuds- och efterfrågekurvan. Vi ökar på konstgjord väg efterfrågan på våra produkter och tjänster genom någon form av övertygande kommunikation. När vi ökar efterfrågan kan vi sälja fler enheter. När vi minskar utbudet kan vi sälja dessa enheter för mer pengar.”
Detta är för avancerad klass. Du MÅSTE behärska elementen i de föregående avsnitten för att göra det som kommer upp. Det är inte svårt, det är bara mycket lättare om du har gjort det hårda arbetet i de tre första avsnitten.
I det här avsnittet tar Hermozi dig genom en erbjudandepyramid och hjälper dig att dela upp ditt erbjudande i en mängd olika kombinationer så att du kan nå dina intäktsmål.
Avsnitt 5: Att komma till 100 000 $
Det här sista avsnittet gör dig redo för handling och framgång. Målet är att komma till dina första $100 000. Det är allt. Hermozi delar att det inte var hans första miljon som gav honom det förtroende och den säkerhet han var ute efter – det var att ha de första 100 000 dollarna på sitt bankkonto.
Det finns en subtil skillnad här som du måste vara tydlig med. Du har redan tjänat 100 000 $ men det finns en god chans att du inte har haft ett engångsbelopp på 100 000 $ på ditt bankkonto på ett tag – om någonsin. Och det här är den gyllene biljetten.
3772 5-stjärniga recensioner kan inte vara fel
Jag pratar normalt inte om kvantiteter eller kvaliteter av bokrecensioner på Amazon. Men det faktum att $100 miljoner har 4 000 recensioner är häpnadsväckande. Det ytterligare faktum att 94 % av dessa recensioner är 5-stjärniga recensioner säger mig att det finns många nöjda läsare.
Dessa recensenter är INTE kända, de är inte kändisar, de är människor som du och jag som har använt lärdomarna i den här boken.
Vilka erbjudanden kommer DU att skapa?
Även om det finns tusentals marknadsföringsböcker där ute, är detta en av de mest praktiska och användbara böckerna jag har läst. Råden och övningarna i den här boken är perfekta, utvecklade av en småföretagare för företagare, konsulter och entreprenörer.
Det finns så många skäl att skaffa en kopia på 100 miljoner USD, men här är bara några:
– Du kommer att lära dig hur man gör erbjudanden så bra människor känner sig dumma när de säger nej
– Du kommer att förstå att värdet av fair inte har något att göra med erbjudanden och priser
– Du får ökad förståelse bakom bonusar, merförsäljningar och cross
Om du har kämpat med att skapa lönsamma erbjudanden och du är trött på låga konverteringar, kommer 100 miljoner USD att få dig till dina första 100 000 USD
Bild: amazon