
[ad_1]
Små företag har vanligtvis inte köpkraften hos stora företag. Så det slutar ofta med att de betalar mer för de tjänster de behöver. Det vill konvojen ändra på.
Onlinemarknadsplatsen ger rabatter för småföretag genom att förhandla om massrabatter för alla medlemmar. Läs mer om detta spännande koncept i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Tillhandahåller en marknadsplats för företag.
Medgrundare och VD: Yasin Abbak sa till Small Business Trends, ”The Convoy är en B2B-marknadsplats som hjälper små och oberoende företag att spara pengar på vardagliga affärsverktyg och utgifter, så att de kan återinvestera mer i sig själva och sina samhällen.”
Affärsnisch
Erbjuder köpkraft till småföretag.
Abbak säger, ”Vi ger små och medelstora företag enkel tillgång till rabatter på de produkter och tjänster de använder (eller vill!), vilket hjälper dem att minska kostnaderna. Vi kan göra detta genom att kombinera köpkraften hos alla våra småföretagsmedlemmar för att förhandla fram massrabatter för deras räkning.”
Hur verksamheten startade
För att hjälpa företagare.
Abbak tillägger, ”Senligt sett såddes frön till denna idé när jag var liten. Precis som många invandrare, när min pappa flyttade till USA, fick han arbete på en restaurang med att skala potatis, trots att han hade en ingenjörsexamen från ett av de bästa universiteten i Turkiet.
”Men han hade en entreprenöriell drivkraft och han arbetade outtröttligt. Vid olika tillfällen under min barndom hade min pappa antingen en restaurang, food truck eller ett distributionsföretag för bröd och bakverk.
”Men jag såg hur svårt det var för honom att konkurrera med kedjerestaurangerna och de nationella varumärkena. Med The Convoy bygger jag den resurs jag önskar att min pappa hade när jag var ung.”
Största vinsten
Ta in nya användare.
Abbak säger, ”För att vara ärlig, vi firar varje ny registrant eftersom vi vet att vi hjälper en annan SMB att minska kostnaderna och behålla mer välstånd i deras samhälle! Bokstavligen har vi en Slack-automatisering inställd för att skicka party-emojien till teamet varje gång ett nytt företag går med och börjar spara!”
Största risken
Komma igång.
Abbak tillägger, ”Alla våra grundare tog stora lönesänkningar för att komma ombord eftersom vi bryr oss mycket om uppdraget. Jag tror att det är sant för alla våra anställda i detta skede; vi gör alla uppoffringar personligen för att hjälpa till att stödja detta uppdrag. Men vi tror alla verkligen att det kommer att löna sig!”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Reklam och marknadsföring.
Abbak säger, ”Vi vill nå så många småföretag som möjligt så att vi kan hjälpa dem att skära ner på utgifterna!”
Lagtradition
Dela gammaldags ord.
Abbak förklarar, ”Vi avslutar varje morgonstandup-möte med ett slumpmässigt ”dagens ord” och vi roterar vem som får välja och dela det. Vi väljer vanligtvis fånigt klingande eller föråldrade ord som du annars kanske inte hör. Ett färskt exempel: Absquatulate. (Det betyder att gå abrupt!)”
* * * * *
Bild: Konvojen, Yasin Abbak
[ad_2]
Source link