

Slår ditt företag sina konkurrenter på sociala medier? Om inte så har vi några spännande tips på hur du kan bli bättre på Instagram.
Det är rättvist att säga att mycket tid och investeringar kan slösas bort på sociala medier. Du kanske vet att du vill attrahera följare och förbättra engagemanget och konverteringen, men dina kampanjer misslyckas.
Instagram Story Visuals Matter
I det här blogginlägget finslipar vi hur du skapar dina affärsberättelser på Instagram. Plus, varför vi rekommenderar att du satsar lite mer på den visuella presentationen av dina berättelser.
Ledtråd: Människor älskar bilder så att använda bilder, videor och bakgrunder i dina Instagram-berättelser hjälper ditt företag att nå sina mål för att skapa leads.
Om ditt företag redan skapar Instagram-berättelser – bra för dig! Din nästa uppgift är att se till att dina berättelser lockar fler följare och förbättra engagemang och konverteringar.
Dricks
Ett enkelt knep som erfarna Instagram-marknadsförare använder är bakgrundsmallar för Instagram-berättelser. Du kanske inte vet varför du behöver en bakgrundsmall men oroa dig inte, du kan hitta alla svar här.
Låt oss först titta mer på värdet av att förbättra bakgrunden till dina Instagram-berättelser och varför du skulle välja Instagram för det mesta av din marknadsföring på sociala medier.
För Generation Z är Instagram säkert viktigare än Facebook eller LinkedIn och andra sociala nätverk förutom TikTok.
Visuella intryck
Kvaliteten på bilder som förväntas av Instagram-användare i dag är mycket hög. Speciellt när de kommer från ett företag. Om standarden inte är hög kommer företaget att göra dem besvikna, och om det är det första intrycket de får av verksamheten kommer det att bli minnesvärt av fel anledning – det lyckades inte inspirera och få resonans hos användaren.
Vi vet att marknadsföring behöver kreativitet och på Instagram – inspirerande berättelser. Företag bör inte så mycket som flagrant marknadsföra sina produkter i sig. Skapa istället en berättelse runt dem. Faktum är att allt ligger i namnet – Instagram-berättelser är tänkta att engagera användaren.
På Instagram undvik att alltid presentera en bild av en produkt med priset och hur man skaffar den. Du måste göra mycket mer för att vinna över din målgrupp. ?
Spara tid, förbättra kvaliteten
Budskapet är av yttersta vikt inom marknadsföring. Därför bör den ansvarige lägga mer tid på att få denna del rätt. Sedan skiftar fokus till att skapa bakgrunden – som måste vara effektfull och i mål. Du behöver inte bry dig om att bygga den om du inte är så kreativ.
Hur man använder Instagram Story Bakgrundsmallar
Använd en bakgrundsmall för Instagram-berättelser, och sedan är allt du behöver göra att anpassa den så att den inte ser ut som en mall!
Lägg till foton, videor
Med anpassning kommer du att kunna lägga till foton eller videor. Om du vill välja foton eller bilder som inte tillhör dig, gå online och leta efter webbplatser som erbjuder upphovsrättsfria bilder och videor.
Dricks
Vissa webbplatser där du kan få upphovsrättsfria bilder är unsplash.com och pexels.com.
Lägg till ditt meddelande
På Instagram kan du skriva något över bilderna med de typsnitt du vill ha, i de färger du tror passar ditt inlägg och företaget.
Om du har ett meddelande som du vill säga, lägg till det som ett sångspår eller lägg musik över det, vilket du föredrar. Du kan till och med ändra färgen på din valda bakgrund och inkludera animationer i din berättelse.
Med de funktioner som är tillgängliga för att anpassa dina Instagram Story-bakgrundsmallar kommer din kreativitet att stiga till tillfället.
Varför Instagram Stories Trend
Trender kommer och går, och marknadsförare måste hänga med i de senaste marknadsföringstrenderna för att säkerställa att deras verksamhet förblir relevant med sina kunder och följare.
Just nu är trenden videoinnehåll – därav populariteten för TikTok och Instagram. Dess Instagram-berättelser är den perfekta funktionen för att skapa videor, även dagligen. Den goda nyheten är om ditt företag inte har fått tillgång till marknadsföringsexperter kan det bli bättre på Instagram.
Det är enkelt att skapa videor, så presentera dem i visuellt tilltalande Instagram-berättelser. Din publik kommer att vara nöjd med uppgången i din marknadsföringsförmåga och leverans.