

[ad_1]
För 30,5 % av småföretagarna är inflationen en extrem oro. Inte bara det, men nu rankar småföretagare det som ett huvudproblem, med nästan två tredjedelar eller 62,5 % som säger att de har allmänna farhågor om inflationen, tillsammans med stigande priser.
Dessa insiktsfulla och aktuella uppgifter om småföretagens tillstånd kommer från GÖRAlandets största källa till gratis, sakkunnig mentorskap för småföretag och en resurspartner till US Small Business Administration.
Till våren 2022 Megaphone of Main Street: Inflation & the Economy SCORE frågade mer än 1 000 småföretagare hur de kände om den nuvarande ekonomin och inflationen, hur turbulenta ekonomiska faktorer har påverkat deras lönsamhet och vad de har gjort för att skydda sina företag som svar.
Uppdelad i två delar, den GÖRA Rapporten tittar på ekonomin, inflation och prissättning i del ett och affärseffekter och beslutsamhet i den andra delen. Endast 7 % av småföretagen är inte oroliga över att inflationen påverkar deras företag, enligt SCORE-undersökningen; vilket innebär att det finns en allmän enighet om oro angående kostnaderna för stigande varor och tjänster.
Prisökningarna är inte bara datapunkter utan verkliga konsekvenser. Enligt SCORE, “Anekdotiska berättelser om hur små företag har kämpat med inflation och stigande priser återspeglas i dagliga nyhetsrapporter.”
Denna verkliga förgrening förklaras bäst av Aaron Mulherin, en SCORE-klient i Marion, Iowa. Mulherin säger var fjärde till var sjätte vecka att han drabbas av 12-15% prishöjningar på material. “På grund av dessa prisökningar tvingas AM Glass Repair köpa material mer än sex månader i förväg för att låsa in lägre priser, vilket orsakar kassaflödesproblem”, säger han.
Ekonomin, inflationen och prissättningen
Ekonomin, inflationen och prissättningen påverkar alla entreprenörer till en viss grad, och att driva ett företag när någon av dessa mått är hög eller låg kan vara utmanande.
När det kommer till ekonomin finns det liten konsensus eftersom endast 9,2 % av småföretagarna känner sig extremt positiva. De allra flesta eller 76,4 % av företagarna känner sig något negativa, neutrala eller något positiva. I andra änden av spektrumet känner 14,4% sig extremt negativa till var ekonomin är nu.
Inflationen har 62,5 % av företagsägarna i allmänhet oroade. Detta är uppdelat mellan de som håller ett öga på saker och de som är extremt oroliga.
När det gäller prissättning och dess relaterade frågor, sa de tillfrågade småföretagarna att inte bara deras kunder kämpar, utan även deras anställda. Detta leder till lägre efterfrågan på produkter och tjänster eftersom människor har mindre att spendera. Lägg därtill att 65,7 % av leverantörerna och leverantörerna tar ut mer betalt från företagsägare än för sex månader sedan, så är ringeffekten för småföretag öronbedövande.
Affärspåverkan och beslutsamhet
Effekten av de nuvarande ekonomiska förhållandena på småföretag är till största delen negativ, minst sagt, enligt SCORE. De viktigaste resultaten i denna del av rapporten visar tydligt detta faktum.
- Närmare två tredjedelar (62,7 %) av småföretagarna har sett sina vinster minskat under de senaste sex månaderna, och endast 15,5 % har haft högre vinster än förväntat.
- Nedgången i försäljningen har sänkt vinsten för 58,6 % av småföretagarna och kostnaderna stiger för 59,5 % av dem jämfört med för sex månader sedan.
- Kassaflödet är ett problem för 35,9 % av småföretagarna på grund av stigande kostnader.
- Mer än hälften (54,8 %) behöver höja priserna för att matcha prince ökningar på marknaden. Nästan alla tillfrågade småföretagare eller 92,2% har höjt priserna med 5%-20%, med ett genomsnitt på 11%.
Beslutet att övervinna utmaningar
När ekonomin och inflationen påverkar både kunder och leverantörer förväntas prisökningar. Så den första och uppenbara åtgärden är att höja priserna för att matcha marknadsplatsen, vilket 54,8 % av de tillfrågade gör. Utöver att höja priserna vidtar småföretagare också andra åtgärder.
Enligt SCOREs rapport, för att bekämpa inflation och stigande kostnader, är småföretagare:
- Ändring av målkund – 39,6 %
- Förändrad produktmix – 28,8 %
- Öka produktiviteten genom att förbättra processer och automatisering – 28,2 %
- Omstruktureringsfinansiering – 15,5 %
- Sänka arbetskostnader – 13,7 %
- Omförhandlar lägre priser från leverantörer – 11,2 %
- Omförhandling av hyra/kontorsyta – 8,5 %
Även om dessa steg kan hjälpa till att klara det nuvarande ekonomiska klimatet, måste småföretagare söka hjälp från andra källor. Oavsett om det är det rikstäckande nätverket av mentorer och resurser SCORE tillhandahåller, inklusive SCORE:s Small Business Resilience Hubwebbseminarier och andra utbildningsverktyg, nyckeln är att hitta dessa resurser och dra full nytta av vad de erbjuder.
Finansieras delvis genom ett samarbetsavtal med USA Small Business Administration (SBA), SCORE har 10 000 volontärer redo att hjälpa till. Återigen, dessa volontärer tillhandahåller gratis mentorskap, workshops och utbildningstjänster i mer än 1 500 samhällen över hela USA och är här för att hjälpa ditt lilla företag att starta, växa och frodas i många år framöver. Besök SCORE.org för mer information.
Undersökningen
SCORE-undersökningen bestod av verkligt små företag med 90,2 % av de tillfrågade som sysselsatte färre än 10 personer och 63,5 % tjänade mindre än 100 000 USD i försäljning.
Undersökningen genomfördes från 11 februari 2022 till och med 28 februari 2022 med 1 327 svarande. Av dessa är 1 199 ägare som redan är i affärer (86,4 %) en startup (8,0 %), eller som lämnar (5,6 %) sin entreprenörsresa.
[ad_2]
Source link