

Målet med e-postmarknadsföring är att skapa lojala kunder. Det är viktigt när du förstår att det kostar mycket mer att attrahera nya kunder än att behålla gamla.
Börja från början och lär dig hur du bygger en e-postlista genom att läsa vad som står nedan.
Varför det är så viktigt att bygga e-postlista
Att samla in e-postadresser innebär fler betalande kunder. Inte övertygad? Här är ytterligare fyra skäl till varför du behöver en e-postlista.
- Det finns miljarder användare. Det förutspås att det kommer att finnas över 347 miljarder e-postanvändare år 2023. Det är massor av potentiella nya prenumeranter.
- De är personliga. Det finns inget behov av ett rankningssystem för att komma inför en potentiell kund. När de väl har valt att delta finns du i deras inkorg.
- Du får kunder. Kunder gillar personliga erbjudanden via e-post innan de köper något online.
- E-postmeddelanden är riktade. När någon väl klickar på ett av dina registreringsformulär är de intresserade av dina produkter och tjänster. Det betyder att du kan skicka dem riktad information om vad du har att sälja.
Glöm inte efterlevnaden av Can Spam Act. Det täcker kommersiella meddelanden.
Hur du utökar din e-postlista: 52 idéer
Små företag letar alltid efter nya kunder i form av e-postprenumeranter. Nedan följer några idéer om strategier för att bygga listor.
Du kommer att ställas inför potentiella kunder när du lär dig hur man bygger en e-postlista.
1. Skapa en CTA för varje målsida eller blogginlägg
En uppmaning främjar registreringar på opt-in-formulär. Använd starka handlingsord.
2. Investera i programvara för e-postmarknadsföring
Leta efter förmågor för marknadsföringsautomatisering. Och något som fungerar på en mobil enhet.
3. Anpassa dina marknadsföringskampanjer
Bjud in personer genom att ställa frågor på formulär. Adressera personer vid e-postregistreringar med namn. Ett välkomstmejl ska ha en ämnesrad och en personlig hälsning.
4. Samla e-postadresser vid branschevenemang
Eventdeltagare kan använda appar. Möt potentiella kunder ansikte mot ansikte. Leta efter dataverifiering som säkerställer generering av potentiella kunder. Ett annat sätt att öka din e-postlista registreringspriser.
5. Inkludera ett e-postformulär på din Facebook-sida
Sociala medier-konton har en plats med listbyggande strategier. Det finns en enkel rullgardinsmeny för detta.
6. Skapa fler målsidor
Ju mer du skapar desto bättre är dina e-postmarknadsföringsinsatser. Varje målsida bör ha en stödjande bild.
7. Kräv att webbplatsbesökare uppger en e-postadress för att lämna kommentarer
WordPress låter dig aktivera kommentarer och få en e-postsignatur.
8. Skicka riktat innehåll
Integrera ditt CRM som en del av en marknadsföringsstrategi. Använd namn i ämnesrader för att nå din målgrupp.
9. Använd annonser för att fånga potentiella kunder från andra webbplatser
Bygga en e-postlista från början? Lägg till formulär och annonser på de bloggar som får mest trafik. Och länka till andra trovärdiga sajter.
10. Ge exklusiv åtkomst till prenumeranter
Erbjud en innehållsuppgradering till prenumeranter. Högkvalitativt innehåll är en blymagnet. Och det tillkommer i allmänhet inga kostnader.
11. Erbjud rabatter
En rabattkupong under semestern hjälper din lista att byggas upp. Erbjud befintliga abonnenter tillgång till försäljning.
12.Använd sociala medier
Du kan marknadsföra en målsida genom att använda en länk som bifogas din Instagram-biografi.
13. En tävling
Människor registrerar sig på sociala medieplattformar. Kör en tävling för att öka dina e-postkampanjer.
14. Snabbvideor
YouTube-videor kan vara en effektiv marknadsföringsplattform. Lägg till en länk i beskrivningen för att registrera dig för din e-postlista.
15. Använd Share-knapparna.
Använd mobiloptimerade knappar.
16. Anta ett registreringsformulär
Dessa fungerar för tegel- och murbruksbutiker att växa och e-postlista. Placera flera registreringssidor på olika ställen.
17. Skapa anpassat innehåll.
Bifoga ditt registreringsformulär till något som en gratis e-bok.
18. Använd funktionen Svep uppåt
Dela en länk till din registreringssida från din Instagram-företagsprofil.
19. Använd LinkedIn
Du kan ha konversationer på LinkedIn och skicka folk att registrera sig genom att dela länkar.
20. Använd LinkedIn igen
Lägg upp utdrag av gratis innehåll från ditt nyhetsbrev via e-post på LinkedIn. Be folk att registrera sig för att få hela grejen.
21. Be om feedback
Be om feedback på dina webbsidor. Inkludera ett opt-in-formulär som kommer att utöka din e-postlista.
22. Blogg
Skapa ett blogginlägg med ett e-postformulär. Innehållsmarknadsföring ökar din ranking även hos sökmotorer.
23. Gästblogg
Gästbloggning är en bra marknadsföringsstrategi. Glöm inte att lägga till ett registreringsformulär för e-post och CTA till innehållet.
24. Sätt ihop ett webbseminarium
Se till att deltagare måste registrera sig för dessa via e-post. Det är där du kan inkludera registreringsformulären.
25. Använd Print Marketing
Du kan sätta en QR-kod på ditt tryckta material. Det är en utmärkt blymagnet. Utöka din e-postlista genom att erbjuda ytterligare innehåll.
26. Instagram-inlägg
Marknadsföring på den här webbplatsen för sociala medier fungerar. Schemalägg videor och foton samt inlägg. Skapa innehåll och länka det till din bio.
27. Remissprogram
En stor andel av människor kommer att sätta sitt namn på ett registreringsformulär om de har hört talas om det från någon annan. Det är därför du bör använda hänvisningsprogram.
28. Lägg till You Tube-videor
YouTube erbjuder vad som kallas slutskärmar. Lägg till en hyperlänk till ditt e-postformulär.
29. Använd bilder
Utöka din e-postlista genom att placera en länk under valfri bild. Använd en röd pil om det behövs.
30. Använd en CTA i din bio
Detta fungerar bra med Instagram. Använd en uppmaning där och lägg till i din kontaktlista.
31. Distribuera en popup
Se till att dessa inte täcker huvudinnehållet. Erbjud rabatter. Detta företag tillhandahåller popup-fönster för exit-avsikter med hjälp av rullningsdjup.
32. Tillbaka i lager
Dessa kan användas på e-postregistreringsformulär för att locka nya prenumeranter
33. Checka ut Opt In-fält
Shoppare förväntar sig att du ber om personlig information vid utcheckning i tegel- och murbruksbutiker.
34. Använd lojalitetsprogram
Ett lojalitetsprogram är ett utmärkt sätt att driva återkommande försäljning samtidigt som du bygger en e-postlista. Erbjud goda förmåner som gratis gåvor på dessa e-postregistreringsformulär.
35. Använd inbäddade formulär
Dessa är icke-påträngande. Plus att de är en av de mer traditionella strategierna för att bygga en prenumerantlista.
36. Distribuera välkomstpopups
Välkomstpopup-fönster används på webbsidor för att hälsa besökare välkomna. Se till att de inkluderar en stark CTA.
37. Förkorta formulär
Att förkorta längden på blyfångande former gör dem mer tilltalande. Håll det nere till två eller tre olika fält. Kort kopia ger bra e-postmarknadsföringskampanjer.
38. Testa din marknadsföringsexemplar
A/B-testning kan berätta vad du behöver justera, inklusive uppmaningen, registreringsformulär. Och andra funktioner.
39. Använd kundrecensioner
Lägg dessa på dina målsidor bredvid registreringsformulären.
40. Marknadsför en annan webbplats
Genom att använda en länk här kan du leda besökare till din webbplats och dina opt-in-sidor.
41. Ta en partner
Skapa en e-bok med någon du kan dela en publik med. På så sätt kan du dela upp de leads som genereras.
42. Gå till en mässa
Den här typen av offlinehändelser gör att du kan samla in anmälningar direkt. Möt kunder ansikte mot ansikte.
43. Prova Gamification
Använd frågesporter och tester för att uppmuntra engagemang och fånga potentiella kunder.
44. Prova Squeeze Pages
Dessa pressar ut den information du vill ha från direkta besökare. De har också höga opt-out-frekvenser. Men du får en hög konvertering.
45. Har aviseringar före försäljning
Shoppare är mer villiga att lämna över information. De vill köpa av dig, men har inte tid att uppdatera sin sida. Gör det enkelt för dem och öka kundbehållningen.
46. Nya ankomstmeddelanden
Besökare vill höra vad som är nytt. Och de är mer benägna att lämna ut personlig information när du tillhandahåller den.
47. Använd Direct Mail
Använder här en QR-kod som skickar människor till digitalt innehåll.
48. Visa upp siffror
Social proof visar hur många som redan har prenumererat. Det lockar nya människor att göra detsamma.
49. Tid en undersökning
Håll dessa korta. De måste dyka upp på relevanta sidor
50. Använd humor
Som en CTA som säger: “Nej tack, jag vill inte tjäna mer pengar.”
51. Markera ditt värde
Använd ord i CTA som “Utvalda” och “Åtkomst” snarare än bara “Registrera dig”.
52. Utnyttja din Om oss-sida
Folk besöker den här sidan ganska ofta. Det är en bra plats för e-postregistreringsformulär
Använd våra fantastiska tips om hur du utökar en e-postlista för att implementera din strategi
Nu har du all information om att bygga en e-postlista. Kom ihåg att detta är ett utmärkt sätt att bygga relationer med lojala kunder och locka nya.
Bild: Depositphotos