

[ad_1]
Om du undrar hur du får fler följare på TikTok, har du kommit rätt. I den här artikeln kommer vi att prata om hur du får fler Ticktok-följare, fördelarna som ditt företag kommer att få genom att öka ditt antal TikTok-följare dagligen och mer. Låt oss börja!
Affärsfördelarna med att få fler TikTok-följare varje dag
Att lära sig hur man använder TikTok för företag skapar en unik möjlighet att nå en bred målgrupp.
TikTok-skapare kan bygga ett stort antal följare med TickTok-trender. Här är fyra fördelar med att få fler Tiktok-följare varje dag:
- Ökad varumärkeskännedom och räckvidd. Genom att öka dina TikTok-följare ökar du också ditt varumärkes räckvidd på appen. Med fler ögon på ditt innehåll får du fler möjligheter att omvandla potentiella kunder till kunder.
- Rank högre i sökresultaten. Ju fler följare du har, desto högre rankas ditt innehåll i sökresultaten. Så ditt företag blir mer synligt för potentiella kunder.
- Ökad webbtrafik. När användare ser ditt innehåll på TikTok kan de klicka sig vidare till din webbplats för att lära sig mer om ditt företag. Detta kan leda till försäljning och kundlojalitet över tid.
- Förbättrat kundengagemang. Med många följare kommer mer engagemang. Om du har många innehållsidéer för TikTok och producerar kvalitetsinnehåll, kommer dina följare att gilla, kommentera och dela dina inlägg.
Är det lätt att få fler TikTok-följare?
Det är enkelt att få följare på TikTok. Det finns dock en skillnad mellan att få nya följare från falska konton och riktiga följare.
Att få falska följare är enkelt! Att få riktiga följare är svårare, men värt ansträngningen eftersom de faktiskt är intresserade av ditt innehåll.
Hur man får följare på TikTok varje dag
Låt oss ta en titt på en lista med 20 av de bästa sätten att få dagliga riktade följare på TikTok:
1. Förstå plattformen
Om du vill locka följare måste du förstå hur TikTok fungerar. Det finns två typer av innehåll i appen: du skapar videor eller gör livestreamar.
Videor kan vara upp till tio minuter långa, medan liveströmmar kan pågå under en obegränsad tid. Båda metoderna kan hjälpa dig att få TikTok-följare direkt.
2. Använd ett TikTok Pro-konto
Om du menar allvar med att få fler följare bör du uppgradera ditt Tiktok-konto till ett proffs.
Pro-konton tillåter företag att lägga till en länk till sin TikTok-profil, samt få tillgång till analyser så att de kan se vilka av deras videor som presterar bra.
3. Arbeta med Sociala Influencers
Du kan arbeta med sociala medieansvariga och varumärkesmarknadsförare för att marknadsföra ditt varumärke eller produkt på vilken social medieplattform som helst. Du kan till och med samarbeta med TikTok-influenser för att utöka din publik.
4. Skapa fräscha, engagerande inlägg
TikTok-användare rullar ständigt igenom sitt flöde och tittar på andra videor, så du måste se till att skapa Tiktok-inlägg med engagerande innehåll.
Försök att lägga upp något nytt varje dag och använd hashtags och trendämnen för att få fler visningar av din egen video. TikTok-algoritmen belönar inlägg som verkligen engagerar.
5. Dela underhållande TikTok-videor
Om du vill att folk ska följa dig måste du ge dem en anledning att göra det. Dela underhållande och trendiga videor som får dem att skratta eller tänka.
Ju roligare ditt innehåll är och ju längre genomsnittlig visningstid på dina videor, desto mer sannolikt är det att folk följer dig.
6. Använd TikTok Growth Tools
Det finns många tredjeparts TikTok-tillväxtverktyg som hjälper dig att få fler följare. De hjälper dig att automatisera flera uppgifter associerade med att utöka ditt konto, som att följa och sluta följa användare, gilla och kommentera inlägg och mer.
7. Använd rätt Hashtags
Hashtags är ett bra sätt att få ditt innehåll att se av fler i din målgrupp. Använd populära, relevanta hashtaggar i dina inlägg så att de visas i toppresultaten när användare söker efter dessa taggar.
8. Använd Hashtag Analytics
Använd analys för att se vilka hashtags som fungerar bra. Den här informationen kan hjälpa dig att justera din hashtagstrategi så att du använder de mest effektiva.
9. Posta på Optimala tider
När du lägger upp TikTok-innehåll kan vara lika viktigt som vilket videoinnehåll du laddar upp. Lägg upp när din målgrupp är som mest aktiv så att ditt innehåll har större chans att synas.
10. Korsmarknadsföring på andra sociala medieplattformar
Om du har en följare på andra sociala medieplattformar kan du korspromovera ditt TikTok-konto till dem.
Detta kommer att hjälpa dig att få några följare från personer som redan är intresserade av vad du har att säga på andra sociala mediekanaler.
11. Engagera dig med dina TikTok-användare
Se till att du engagerar dig med dina TikTok-följare. Gilla och kommentera deras användargenererade innehåll och svara på deras kommentarer om ditt TikTok-innehåll.
Denna interaktion kan hjälpa dina relationer med potentiella och befintliga kunder och andra TikTok-skapare.
12. Testa olika musiktyper
Experimentera med olika typer av musik för att se vad som får mest engagemang. Du kommer att bli förvånad över vilka genrer som presterar bäst och få dig till sidan “För dig”. Trendiga ljud och låtar är alltid ett bra ställe att börja.
13. Använd ett Tiktok-tillväxtverktyg
Det finns många TikTok-tillväxtverktyg tillgängliga för att hjälpa dig få fler följare medan du skapar innehåll.
Dessa verktyg automatiserar vissa uppgifter som är associerade med att utöka ditt konto, som att följa användare, sluta följa dem, kommentera och gilla inlägg, etc.
14. Använd sociala medier för publikengagemang
Sociala medieplattformar är ett bra sätt att interagera med potentiella och befintliga kunder. Som marknadsförare på sociala medier bör du använda sociala plattformar för att engagera dig i din målgrupp, bygga relationer och marknadsföra ditt varumärke eller produkt.
15. Delta i TikTok-utmaningar
TikTok-utmaningar är ett bra sätt att hamna på TikTok-trender och sidan “För dig”. Detta kan ge dig fler visningar och följare. De är också väldigt roliga, så se till att du deltar i några.
16. Använd en TikTok-räknare
En TikTok-räknare är ett bra sätt att hålla reda på dina framsteg och se hur många följare du har fått. Det är också ett användbart verktyg för att jämföra din tillväxt med andra användare.
17. Använd en TikTok-följare
En TikTok-följarspårare är ett verktyg som låter dig se vem som följer dig och hur många följare du har fått över tiden. Denna information kan vara till hjälp för att se dina framsteg och tillväxt.
18. Testa att använda TikTok-annonser
TikTok in-feed-annonser är ett bra sätt att få ditt innehåll att se av fler människor. Med TikTok-annonser kommer du att ha en dedikerad kontoansvarig och tillgång till olika verktyg. En nyckel till en framgångsrik annonskampanj är att se till att du har en stark uppmaning till handling.
19. Samarbeta med andra varumärken på TikTok
Att samarbeta med andra varumärken på TikTok är en fantastisk möjlighet som kan hjälpa dig att nå en bredare publik. Du kommer att få fler följare och exponering, och du kan till och med få några nya kunder.
20. Analysera dina TikTok-insikter
TikTok-insikter är ett bra sätt att se hur ditt innehåll presterar. Med dessa TikTok-analyser kan du se hur många visningar, gilla-markeringar och kommentarer du har fått, och vilka inlägg som får mest engagemang.
Bild: Envato Elements
[ad_2]
Source link