

Framgången för ditt företag bestäms ofta av dina kontakter med andra. Om du effektivt kan motivera anställda och marknadsföra till kunder har du en anständig chans att lyckas. Få tips om hur du förbättrar dina småföretagsförbindelser och främjar positiva relationer från medlemmar i småföretagsgemenskapen online nedan.
Motivera oengagerade medarbetare
Oengagerade anställda uträttar inte mycket, eftersom de inte bryr sig om resultatet av sitt arbete. Men du kan vända detta i ditt eget lag med rätt motivation. Få tips i detta Process Street-inlägg av Oliver Peterson.
Skicka kraftfulla Labor Day-meddelanden till kunder och anställda
Helgdagar som Labor Day ger en möjlighet att få kontakt med kunder och anställda. Det kan hjälpa att välja några enkla hälsningar i förväg för att planera ditt innehåll och meddelanden. I det här Wordstream-inlägget ger Kristen McCormick flera idéer för den kommande semestern.
Använd sociala medier för marknadsföring av virtuella evenemang
Virtuella evenemang ger ett kraftfullt alternativ för att få kontakt med människor från hela världen. Om du vill nå så många människor som möjligt måste du marknadsföra dina evenemang effektivt online. Sociala medier är ett kraftfullt utlopp för att göra det. Läs mer i det här inlägget på The Social Media Hat av Mike Allton. Besök sedan BizSugar-communityt för att se vad medlemmarna säger.
Ta säkerhet i arbetet på allvar
Säkerhet bör vara högsta prioritet på varje arbetsplats. Det finns vissa faktorer som både du och ditt team bör vara medvetna om för att upprätthålla säkra arbetsförhållanden. Läs flera i detta inlägg med guldfat av Elechi Emekobum.
Var försiktig när du diskuterar psykisk hälsa på arbetsplatsen
Diskussioner om psykisk hälsa på arbetsplatsen kan vara känsliga. Men de kan också hjälpa medarbetarna att känna sig stöttade. Varje företag måste noga väga för- och nackdelar och hitta sätt att diskutera dessa ämnen utan att gå över en gräns. Harry och Sally Vaishnav från Small Biz Viewpoints diskuterar frågan vidare i det här inlägget.
Tänk på affärsresornas landskap
Det finns en god chans att du och ditt team inte har rest mycket under de senaste åren. Faktum är att hela affärsresandets landskap har förändrats. Så det kan ta lite tid att anpassa sig. I detta Startup Bonsai-inlägg delar Nicola Bleu relevant statistik som kan hjälpa dig att få en känsla för vad du kan förvänta dig.
Bygg en företagsbild att bli ihågkommen
Din företagsimage kan locka både kunder och teammedlemmar till ditt företag. Om du vill att folk ska söka upp ditt företag måste ditt varumärke vara minnesvärt på något sätt. Marty Zwilling från Startup Professionals Musings ger tips i det här inlägget.
Skapa ett relaterbart varumärke med hjälp av berättelser
Relaterade varumärken tenderar att vara mer minnesvärda och kraftfulla för både kunder och anställda. Och berättande kan vara ett effektivt sätt att skapa dessa starka kopplingar. Det här Reputation X-inlägget av Ann Smarty innehåller tips för att bygga en känslomässig koppling genom berättande.
Lär dig marknadsföringslektioner från okända miljonföretag
När du skapar din marknadsföringsstrategi kan det hjälpa att titta på vad framgångsrika företag har gjort. Men inte alla företag behöver lära sig av jättar som Facebook och Google. Faktum är att det finns många framgångsrika företag som du förmodligen aldrig har hört talas om. Få deras hemligheter i det här inlägget av Neil Patel. Gå sedan över till BizSugar för att se kommentarer från communityn.
Använd realtidsspårning för Supply Chain Management
Spårning av förnödenheter och lager kan kräva mycket tid från dig och din ledningsgrupp. Men det finns verktyg som kan göra dessa uppgifter enklare. Kolla in detta Noobpreneur-inlägg av Ivan Widjaya för insikter om fördelarna med realtidsspårning.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos