

Äger du ett företag vars ekonomi behöver ett lyft?
Det finns många sätt du kan gå tillväga, men en du kanske inte har tänkt på är att bli grön.
Det är mycket fokus på miljön och att minska en persons eller ett företags koldioxidavtryck under det senaste decenniet.
Det som är intressant är att det inte bara är rätt sak att göra för miljön, eftersom att gå grönt också kan ha en positiv inverkan på ett företags ekonomi. Låt oss ta en närmare titt.
Energieffektiva val resulterar i stora besparingar
När ett företag väljer att gå grönt är ofta det första steget de tar att byta ut föremål på hela arbetsplatsen med energieffektiva modeller. Att ersätta gammal utrustning och maskiner med nya energieffektiva alternativ kommer att minska företagets omkostnader avsevärt.
Det finns också mindre förändringar som att justera temperaturen på arbetsplatsen (värme och kyla) så att det inte fungerar lika hårt, att byta ut alla glödlampor för att se till att du har LED-modeller, använda naturligt ljus, installera rörelsesensorlampor i korridorerna och gemensamma utrymmen och så vidare.
Övergång till ett papperslöst kontor
Att skära ner på pappersanvändningen innebär att mindre pengar spenderas på papper, skrivare, toner, skrivarreparationer, lagrings- och arkiveringslösningar och till och med kontorsutrymme eftersom du inte har så många dokument att ha till hands.
Kunder kan reagera på ett positivt sätt
För att dra nytta av positiva kundreaktioner behöver du förstärka budskapet att företaget har blivit grönt. Se till att det finns på företagets sociala nätverkskanaler och webbplatsen och annonsera det på allt material.
Bli grön med förpackningsval
Att gå grönt är inte längre ett nytt koncept; det är något som företag över hela landet och världen gör. Det är inte bara bättre för miljön genom att minska koldioxidavtrycket, utan det ger också en handfull ekonomiska fördelar.
Författarprofil
-
Alltid på jakt efter heta och trendiga affärsnyheter från London och Storbritannien som stör, informerar och inspirerar.