

Hotel, Restaurant & Catering (HRC) kommer att återvända till ExCeL London den 21-23 mars med en presentation av de viktigaste gästfrihetstrenderna och spännande nya produkter som har dykt upp under de senaste två åren.
“Sedan den senaste upplagan av HRC i mars 2020 har vi sett en enorm mängd innovation och kreativitet i en värld av gästfrihet och matservice”, kommenterar Event Manager Ronda Annesley. “Årets evenemang kommer att vara en återförening för branschen som inte får missas och en chans att upptäcka alla trender, möjligheter och produkter för att växa ditt företag under de kommande åren.”
Hospitality Tech för att revolutionera branschen
De senaste två åren har sett en enorm takt av antagandet av gästfrihetsteknik, både från företagsägare och kunder. Både HRC:s Hospitality Tech-sektion och innehållet på showens Tech X-scen kommer att spegla utvecklingen av denna del av branschen.
Leverantörer vid evenemanget kommer att visa upp ett brett utbud av innovativa gästfrihetsteknologier, såsom Kobas kompletta gästfrihetshanteringssystem, Togos strömlinjeformade boknings- och marknadsföringssvit plus nya produkter som Get Tastys mPoS handhållna beställning med integrerade betalningar, strömmande TV från Atmosphere och Bella Bot från Hutech Robotics, den senaste leveransroboten designad av Pudu.
På Tech X-scenen kommer varumärken inklusive Honest Burger, Popeyes, Wahaca, Yummy Pubs och fler att diskutera hur gästfrihetsföretag bäst kan utnyttja teknologin för att öka vinsten och förbättra kundupplevelsen.
Dub Lee, Culture Systems Architect på Honest Burger och talare på HRC 2022, kommenterar:
“Våra kunder och teammedlemmar använder nu teknik i nästan alla aspekter av deras liv och har kommit att förvänta sig en nivå av bekvämlighet och teknisk kunskap med de företag de interagerar med. När arbetskraften blir yngre och modern kommer konsumentklassad teknik att vara avgörande för att engagera våra team.”
Ta itu med branschens personalbrist
Personalutmaningar står högst på agendan i gästfrihetsvärlden och HRC 2022 tar upp frågan direkt på Vision Stage, designad av Harp Design och kurerad av EXP101. En nyckelsession är “Att ta itu med branschens personalbrist” den 21 mars, där EXP101 medgrundare Kieron Bailey får sällskap av Chris Gamm, VD för Springboard, Mark McCulloch, grundare av Hospitality Rising & Supersonic Marketing, Abi Dunn, grundare av Sixty Eight People och Kate Nicholls OBE, VD för UKHospitality.
Dag tre (23 mars) får John Mason, medgrundare av Sideways sällskap av Leanne Tester, Learning & Development Manager på Pizza Pilgrims, Preeya Parker, Head of People på Grind, och Avi Collins, Head of People på Tapas Revolution, kommer att diskutera vad som krävs för att utveckla en ny generation hotellarbetare.
HRC kommer återigen att samarbeta med Hospitality Jobs UK för en konferens tillägnad frågan om rekrytering och retention, med titeln “Hospitality’s Talent Conundrum”.
Hospitality Jobs Storbritanniens grundare Dawn Bowstead kommenterade:
“Vi kommer att erbjuda innovativa lösningar för besöksnäringsföretag för att attrahera och behålla kandidater. Förvänta dig att ledande branschpersoner diskuterar sina resor, sina lösningar och framgångarna de har haft med att attrahera begåvade medarbetare. Vi kommer också att dela statliga incitament, lärlingsmöjligheter och hur välgörenhetsorganisationer inom industrin stöder sektorn.”
Leverantörer gör sitt för att ta itu med branschens personalutmaningar, med utställningsplattformar som Stint som erbjuder ett snabbt och enkelt sätt att integrera universitetsstudenter i front-of-house-team, Planday förser arbetsgivare med flexibel, samarbetande personalrotationsprogramvara och det nya varumärket Moonworkers’ personplattform som hjälper gästfrihetsföretag ombord, hantera, betala och belöna sitt team.
Visa upp avancerade designlösningar
Inredning har aldrig varit viktigare för att välkomna kunder tillbaka till gästfrihet, och HRC:s nyligen omdöpta design- och inredningsavdelning återspeglar vikten av ett starkt varumärke och en stark atmosfär i en gästfrihets- eller matserveringsmiljö.
Designpartners Harp Design och Accanto Interiors kommer att finnas till hands på mässan för att ge kostnadsfria konsultationer för utställningsbesökarna, liksom ledande varumärken inom design- och inredningsområdet som Geberit, Villeroy & Boch & AEL Outdoor Solutions. Showen kommer också att se lanseringen av nya företag och produkter som Supra Design, inredningsarkitektur och designstudiospecialister.
Showens Vision Stage kommer också att välkomna ledande designers och arkitekter som Alon Baranowitz och Irene Kronenberg för att diskutera de allra senaste trenderna och utmaningarna inom denna sektor.
Firar kulinarisk förträfflighet
HRC kommer att återvända till International Salon Culinaire för sina 120th utgåva. Årets tävling har över 100 live och statiska utmaningar och visningar, som visar upp några av Storbritanniens bästa kockar. Den första liveupplagan av tävlingen sedan 2020 har introducerat nya kategorier inklusive The Apprentice Challenge och Årets Pub Chef.
Evenemanget kommer också att välkomna tillbaka The Staff Canteen Live, som kommer att se 12 kockar, plus en kock som de ser som “en att titta på”, återskapa sina favoriträtter och dela sina erfarenheter och insikter med livepubliken.
Line-upen för 2022 inkluderar Tom Booton, köksmästare, The Grill at The Dorchester, Sally Abé, konsultkock, The Pem, Gareth Ward, Chefsinnehavare på Ynyshir med två Michelinstjärnor och kändiskocken Tom Kerridge.
Eventets Foodservice-sektion kommer att visa upp ett brett utbud av nya produkter inom mat och dryck, från sangria i burk av Sangria Solsueño till Nutella Muffin från Ferrero Foodservice till Candy Can Sparkling Bubble Gum-dryck från Pubby’s och mycket mer.
Skålar på pubsektorn
Nytt för 2022, HRC kommer att gå samman med The Pub Show för att ge ett helt nytt erbjudande till barägare och publikaner som deltar i evenemanget. I årets show kommer den populära funktionen The Taproom att läggas till med bryggerierna Anspach & Hobday, Big Smoke Brew Co, Brouwerij Haacht, Full Circle Bew Co, Old Street Brewery och Siren Craft Brew.
Det kommer också att finnas flera sessioner på Vision Stage dedikerade till pub- och barsektorn, inklusive “The return of the pub”, en måste-se-diskussion som startar dag ett av showen och med Katy Moses, grundare och verkställande direktör för KAM, Steven Alton, VD för British Institute of Innkeeping, Louise MacLean, affärsutvecklingschef på Signature Pubs, Anthony Pender, medgrundare av Yummy Pubs och James Nye, VD för Anglian Country Inns.
Pub Show på HRC kommer att inkludera leverantörer som fokuserar direkt på pub- och barsektorn, såsom Flightcase Bars, som erbjuder unika mobila dragsystem inbyggda i rullande flightcases, kvalitetskonsulterna för fatöl Avani Solutions och Digital Interlock Software, ett företag som har skapat innovativa digitala pumpklämmor för att fjärr- och digitalt uppdatera en bars alternativ för drag.
HRC 2022 kommer att äga rum tillsammans med IFE, International Food & Drink Event, IFE Manufacturing och The London Produce Show, vilket skapar Storbritanniens största sammankomst av mat, dryck och gästfrihetsproffs. Se hela seminarieprogrammet och registrera dig för att delta på hrc.co.uk.