

Det finns många sätt att samla in pengar till ideella organisationer eller ändamål. Men varor erbjuder ett enkelt och beprövat alternativ. Och varumärken kan skräddarsy produkter för olika välgörenhetsorganisationer.
Detta är precis målet för Guten Tog. Företagets grundare lanserade initiativet under pandemin för att hjälpa andra. Läs vidare för mer om resan i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Stödjer ideella organisationer och ändamål genom försäljning av varor.
Grundaren Steve Davey sa till Small Business Trends, “Vi samarbetar med professionella idrottare för att hjälpa ideella organisationer över hela USA och Kanada i en mängd olika orsaker.”
Affärsnisch
Att lägga allt på viktiga ändamål.
Davey säger, “Till skillnad från andra program tjänar varken idrottare eller GT-arbetare ett öre på det här programmet. Allt handlar om att se till att andra får den hjälp de behöver.”
Hur verksamheten startade
Att hjälpa andra.
Davey förklarar, “När jag levde på en fast inkomst under pandemilåsningar, visste jag att det fanns många människor som behövde hjälp … särskilt de som behövde det innan pandemin slog till. Eftersom jag inte hade råd att ge ur fickan började jag GT.”
Största vinsten
Säkra ett stort partnerskap.
Davey tillägger, “Förutom det självklara att hjälpa så många i nöd, var den stora vinsten att bli den officiella handelsvaran och programsponsorn för Podcasten Get Authentic with Marques Ogden. Detta gjorde det möjligt för oss att visa vår nollriskpolicy för företagsägare.”
Största risken
Starta verksamheten i första hand.
Davey säger: “Som någon som levde på en fast inkomst hade jag dagar utan mat i början. Om det hade gått fel hade jag kunnat förlora mitt hem och allt som fanns i det. Istället, på grund av det jag var tvungen att gå igenom, ökade det både min drivkraft att lyckas och min empati för de som arbetade för att hjälpa.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Marknadsföring.
Davey tillägger, “Även om det kan tyckas vara ett enkelt svar, är det sätt jag designade saker på vår enda begränsning vår räckvidd … som bara begränsas av min brist på personlig ekonomi och hälsa.”
favorit citat
”Förklara inte din filosofi. Förkroppsliga det.” – Epiktetus.
* * * * *
Ta reda på mer om Liten Biz Spotlight program
Bild: Guten Tog