[ad_1]
INNEHÅLL
FRISKHET
ANVÄNDBARHET
En grundläggande och lättläst säljbok som är idealisk för både småföretagare och professionella säljare.
Hur många svåra kunder arbetar du med för närvarande? Om den frågan utlöste en ögonrullning, fortsätt läsa.
Varje litet företag har sin del av svåra kunder. Men du måste fråga dig själv vad som gör dem svåra?
Om du skulle göra en debriefing om dina svåraste kunder, skulle du upptäcka att de helt enkelt inte passade ditt företag. Faktum är att om du tittade noga noga kanske du inser att du kanske, bara kanske, sålde slut. Du gav upp en del av det som gör dig framgångsrik för att avsluta en affär för pengar som du behövde.
Det kanske inte känns bra att läsa det, men det kanske känns lite bättre om du läser Sälj utan att sälja ut av Andy Paul.
Du kan sälja utan att sälja ut
Många kommer att berätta att svåra kunder kommer med området, men Andy Paul håller inte med.
Hur man säljer utan att sälja ut är full av användbara råd för dem som vill sälja sin produkt eller tjänst utan att ta till försäljningstaktik eller kompromissa med sin etik.
Varför hatar Andy Paul försäljning?
Enligt Paul säljer inte salesey. Han borde veta. Andy Paul är en global försäljningsrådgivare, topppodcastare och entreprenör som säger att han nästan inte klarade sin första säljträningskurs efter college. Och vet du varför? För att hans chefer sa att han inte var tillräckligt ”salesey”.
Nåväl, Paul visade dem! Sedan dess har Andy Paul hjälpt till att öka prestandan för team som säljer en mängd olika produkter och tjänster. Idag gör han det han älskar – delar med sig av sina unika insikter om hur man säljer utan att sälja slut.
Nyckeln till Pauls försäljningsstrategier är att förändra ditt tänkesätt kring försäljning.
Bemästra försäljningens 4 pelare
I Sälj utan att sälja ut Paulus avslöjar de fyra ”sälj in”-pelarna som är de oumbärliga instrumenten för att sälja.
- Anslutning: Engagera dig på mänsklig nivå
- Nyfikenhet: Ta reda på vad som frustrerar dem
- Förståelse: Gräv djupt i vad som får köparen att bocka
- Generositet: Dela dina värderingar och visioner
På så många sätt påminner den här boken mig om ett smartare, snällare, skonsammare och mer användbart försäljningssystem. Och, för att vara ärlig, tror jag att vi alla skulle kunna använda den här typen av försäljningsmetoder både som köpare och säljare.
Fråga dig själv – Vad är försäljning?
Min favoritsak med den här boken är hur Paul förklarar försäljning på de enklaste, mest mänskliga termer som möjligt:
”Det vi gör som säljare är inte komplicerat. Vi lyssnar för att förstå vad det viktigaste är för våra köpare. Och sedan hjälper vi dem att få det.”
Om du någonsin har köpt något – speciellt för en betydande summa pengar, kan du uppskatta kraften i den här typen av försäljningstänk. Med andra ord, om vi som säljare helt enkelt skulle ta vår uppmärksamhet från våra egna behov av intäkter och lägga vår uppmärksamhet på kunden och deras behov för att få det de behöver och vill ha, kommer du att se fram emot varje säljsamtal eftersom du kommer att hjälpa människor samtidigt som du bygger upp ditt företag.
Här är bara några av fördelarna:
- Bygg förtroende hos köpare genom att fokusera dina ansträngningar på att bygga relationer.
- Skapa positiva upplevelser för köpare. Detta kommer att hjälpa dem att fatta beslut snabbt och öka dina chanser att vinna försäljningen.
- Se till att sättet du säljer dina produkter och tjänster är i linje med dina värderingar och dina potentiella köpares värderingar.
- Lyssna EFTER vad köpare behöver och vill ha. Du lyssnar redan till dina kunder, men lyssnar du för vad de verkligen vill. Du kan till exempel lyssna på din prospekt prata om olika spadar, när det de verkligen vill ha är ett hål. När du väl vet vilket perfekt resultat de vill ha kan du hitta kreativa sätt att leverera det.
- Istället för att leda din kund mot din produkt eller tjänst, hjälp dem att fatta beslut snabbt och utan att lägga för mycket tid på det.
Starta fräscht och ”Dich the Pitch”
Jag säger inte så ofta, men jag har så galen professionell kärlek och respekt för Andy Paul! Han säger vad vi som köpare vill ha av våra relationer med säljare – vilket hjälper oss att fatta rätt köpbeslut.
Han ger oss också som säljare friheten att göra det vi allra helst vill – att bestämt och slutligen hoppa av planen! Föreställ dig bara – inte övertala, inte försöka, inte fingra. Bara att hjälpa och göra en verklig skillnad i våra kunders liv.
Vad ska du göra med all den friheten?
Frågan här är inte om du ska läsa den här boken eller inte, det är vad du kommer att göra med all den mentala frihet du får efter att äntligen sålt som du vill sälja.
Föreställ dig att äntligen kunna hjälpa kunder på det sätt du vill bli hjälpt. Föreställ dig att ha en kundlista med personer som du gärna skulle ringa till dina vänner. Tänk dig att vara en företagare som äntligen älskar att sälja!
Bild: amazon
[ad_2]
Source link