Som småföretagare är din tid värdefull. För att ta reda på användbara fakta om att anställa virtuella assistenter och deras fördelar, vill du inte missa att titta på den här videon. Medgrundare och VD för Work Better Now Andrew Cohen sätter sig ner med Shawn Hessinger, verkställande redaktör för Small Business Trends, för att förklara hur virtuella assistenter kan hjälpa till att bygga ditt varumärke utan att bryta din bank.
Tänk om den virtuella assistenten för ditt småföretag
För att läsa mer om Andrew Cohen och hans virtuella assistentbyrå kan du klicka här.
Shawn: Vad är en virtuell assistent? Vad gör en virtuell assistent?
Andrew: Den termen har verkligen förändrats sedan vi började. Förut betydde det administratörer och datainmatning utanför vårt kontor, eller hur? Med andra ord, avlägsna talanger som skulle kunna fylla ett tomrum i processdrivna positioner.
Nu har den positionen verkligen överskridit och förändrats till något större. Alla arbetar på distans på grund av pandemin, och de kan använda dessa virtuella assistenter på en mängd olika sätt.
Andrew fortsätter med att säga att även om han ser dem användas på ett administrativt sätt, används de också i affärsutveckling och marknadsföring nu. Han tillägger att han också ser att VA:er används för sociala mediekanaler, fakturering med QuickBooks, kundtjänst och ta emot inkommande och utgående samtal.
Shawn: Vilka typer av människor behöver virtuella assistenter?
Andrew: Vårt affärsmotto är att varje företag ska ha en assistent. Ta soloprenörer, till exempel, eftersom de är en typ av företagsägare som vanligtvis kan dra nytta av en assistent. Om inte, kommer de att spendera tid på repetitiva, tidssugande uppgifter som någon annan skulle kunna göra och låta dem växa sina företag.
Andrew nämner att en av hans kunder är ett frakt-/leveransföretag, och de använder åtta av Work Better Nows VA. Några av uppgifterna som dessa assistenter utför inkluderar:
- Tar emot inkommande beställningar
- Genomföra kundtjänstuppföljningar, samtal till kunderna
- Fakturering och löpande flikar genom QuickBooks
- Schemaläggning med förarna
Andrew förklarar att det är fantastiskt vad VAs kan göra, och talangen finns där ute. Och att hitta den talangen, förstå hur man anställer den, använder den och implementerar den på ditt företag, är viktigt.
Han sa att det som hans företag en gång tänkte på som sin målmarknad verkligen har övergått till något mycket större eftersom möjligheten att använda avlägsna talanger har vuxit sedan pandemin.
För oss, säger han, finns det inget hinder för att tala om för människor att de kan arbeta virtuellt. Det vet vi alla — eftersom vi har gjort det de senaste två åren. Som ett resultat vet vi att det här är vad du kan använda en virtuell assistent till.
Shawn: Vilka är de främsta uppgifterna som folk använder en virtuell assistent för som vi inte har nämnt hittills?
Andrew: Om du är en chef och du har en kalender och håller på att sätta upp möten – det tar mycket tid att gå fram och tillbaka mellan dig och personen du försöker träffa. Du har en assistent som gör detta åt dig. Allt som en verkställande assistent kan göra för dig, det är verkligen de bästa sakerna som virtuella assistenter kan göra.
Andra exempel: skicka ut fakturor, göra inkasso, uppföljning av säljsamtal. Till exempel kan du ha ett samtal med en perspektivklient, och du låter dem veta att du kommer att skicka information till dem. Dessa är också toppsaker en VA kan göra.
Andrew säger att hans företag praktiserar vad de predikar. Han fortsätter med att förklara att han är ett mindre företag och att 17 assistenter arbetar för dem. Han tillägger att 14 av dem finns i Central- och Sydamerika, och det är samma 14 som de hyr ut till kunder.
Han tillägger att de 14 gör allt från hantering av sociala medier, till rekrytering, till introduktionsuppgifter som att behandla inkommande meritförteckningar och intervjua kandidater.
Andrew säger att företaget arrangerar ett evenemang i New York om ett par veckor, och att hans verkställande assistent gör uppgifter för att sätta upp evenemanget som att kontakta arenor, ställa in alla priser och hantera swag som företaget ger bort.
Bokstavligen alla dessa tidskrävande uppgifter du inte hinner med, det är vad våra VA:er jobbar med.
I videon diskuterar Shawn och Andrew också:
- Värdet av att ha en VA-hjälp med ditt småföretag – eller värdet i att inte göra det ensam.
- De enorma skillnaderna mellan frilansare och virtuella assistenter.
- Var och hur man anlitar en virtuell assistent.
Se till att berätta för oss i kommentarerna hur du känner för videon och om du funderar på att använda en virtuell assistent efter att ha sett den.
Lyssna på hela avsnittet och prenumerera på SoundCloud …
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.