

Energidrycker blomstrar för närvarande i USA, med en försäljning som förväntas nå svindlande 225 miljarder dollar år 2026.
För att avslöja ökningen i popularitet bakom energidrycksindustrin, sammanställde Pre-Workouk World, en organisation som syftar till att avmystifiera ingredienserna i kosttillskott före träning, en infografik.
Försäljningen av energidrycker kommer att nå 225 miljarder dollar 2026 – vad är det som underblåser ökningen?
Infografiken Why Energy Drinks are Big Business är baserad på data från flera respekterade källor för att ta en djupgående titt på branschen. Dessa källor inkluderar Medical News Today, Grand View Research, Beverage Industry och National Library of Medicine.
Forskningen ger viktig insikt i vad som bidrar till att skapa affärsframgång, vilket alla företag kan lära sig av.
Energidrycker och esport
En anledning till ökningen av försäljningen av energidrycker är branschens förhållande till eSport. Som infografiken belyser, genom att inse potentialen i denna växande sektor, har ett antal av de största teamen inom e-sport säkrat lukrativa sponsringar från energidrycksföretag.
Till exempel tecknade TSM ett avtal på 410 miljoner dollar med G FUEL. Cloud9 har lyckats dra in $350 miljoner från att länka till Red Bull.
Som PreWorkout Worlds infographic noterar, “Energidrycksföretag marknadsför aggressivt sina produkter till spelare och eSports-spelare baserat på deras prestationshöjande egenskaper.”
Denna “aggressiva” marknadsföringsstrategi för att säkra kontrakt med välkända, lukrativa och till och med växande varumärken, kan framgångsrikt replikeras av småföretag från olika sektorer som vill sälja sina produkter och bredda sin räckvidd.
Försök att tilltala fler konsumenter
Infografiken visar också hur, när dryckesindustrin försöker tilltala fler konsumenter, kan vi förvänta oss fler växtbaserade energiingredienser inklusive maca och guarana. Forskningen tyder på att industrin kommer att införa omformuleringar inklusive mer naturliga koffeinkällor. Det lär också bli mer fokus på bättre kvalitet och ekologiska råvaror.
Forskningen sänder därför ett viktigt budskap om att utveckla och anpassa produkter för att möta utvecklande konsumentefterfrågan, som ett sätt att främja livslängd och framgång.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: preworkout