[ad_1]
Små företag kan nu göra det möjligt för sina kunder att göra köp direkt från chattfunktionen på Instagram.
Dina kunder kan nu köpa artiklar direkt från Instagram Chat
Nya funktioner som nyligen meddelats av Mark Zuckerberg inkluderar möjligheten att spåra en beställning samt göra köpet i chattar. Kvalificerade företag kommer att kunna bekräfta köp, skapa betalningsförfrågningar och samla in betalningar.
Nya alternativ för småföretagskunder
Den nya köpmöjligheten för chattar kan bara gynna småföretag som har en närvaro på Instagram. När en företagsägare eller anställd chattar med en kund kan de nu göra det möjligt för kunden att göra sitt köp utan att lämna chatten.
Nu när ett företag får en fråga om en produkt kommer de att kunna svara snabbt och försöka driva igenom försäljningen med direkt kommunikation och uppmuntran.
Samma chatt för att prata, köpa och spåra
På webbplatsen About FB förklarade Meta de nya funktionerna och sa: ”Varje vecka skickar en miljard människor meddelanden till ett företag i vår familj av appar – oavsett om det är att chatta med varumärken, surfa på produkter, be om support eller interagera med berättelser. Vi vill hjälpa människor att starta konversationer med företag som de bryr sig om och hjälpa dem att hitta och köpa produkter de älskar på en enkel, sömlös upplevelse, direkt från chattråden. Det är därför vi idag introducerar ett nytt sätt att göra ett köp på Instagram – precis där du chattar.”
De förklarade också hur det fungerar och tillade: ”När du chattar med ett kvalificerat litet företag på Instagram kommer du nu att kunna göra inköp utan att lämna chatten. Om du till exempel är intresserad av en ryggsäck behöver du bara skicka ett meddelande till företaget om den du älskar. Därifrån kan du chatta om anpassningar – som att lägga till dina initialer – och sedan lägga din beställning direkt i chatten. I samma chattråd kommer du också att kunna spåra din beställning och ställa eventuella uppföljningsfrågor till företaget.
”Äntligen kommer du att kunna använda Meta Pay för att slutföra köp, vilket gör kassan ännu enklare med bara några få tryck. Och du kan handla med tillförsikt och veta att dina betalningar behandlas säkert och att dina köp är skyddade.”
Meta sa också att när företag är redo att sätta upp sitt digitala skyltfönster kan de använda Butiker på Instagram och Facebook.
”När vi ser mot nästa kapitel av internet och metaversen, ser vi fram emot att ge människor mer tillgång till verktyg som betalningar i chatt som kommer att göra människors liv enklare.”
Skapa ett Instagram Business-konto
Med över en miljard människor som använder Instagram, och de flesta av dem som följer minst ett företagskonto, är det en värdefull marknad som småföretag borde dra nytta av.
För att skapa ett företagskonto måste du först skapa ett personligt konto och sedan byta det till ett ”Professionellt konto” via Inställningar, eller genom att klicka på ”Företag” eller ”Skapare” i ditt konto.
Du måste sedan välja din företagskategori och lägga till relevant information. Nu behöver du bara undersöka hur du utvecklar en vinnande marknadsföringsstrategi på Instagram.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link