

En ny studie som analyserar data från Better Business Bureau (BBB) har avslöjat vilka amerikanska städer och delstater som har den högsta andelen företag som folk litar på.
Stater med de mest pålitliga företagen
Studien genomfördes av ZenBusiness och använde data som samlats in av BBB, som är en ideell organisation som syftar till att fokusera på att främja förtroende på marknaden. Deras arbete bygger på principen att ekonomier med mer pålitliga företag kan vara mer motståndskraftiga under en ekonomisk kris.
Pålitlighetsfaktorer
Innan man tittar på resultaten från ZenBusiness är det värt att förstå de faktorer som BBB tar hänsyn till när man bedömer hur pålitlig ett företag uppfattas som.
Dessa faktorer inkluderar mängden inkomna klagomål, företagets lyhördhet för dessa klagomål och även hur länge de har varit i drift.
Mest betrodda stater och städer
De viktigaste resultaten från studien av ZenBusiness upptäckte att staten med de mest pålitliga företagen totalt sett är North Carolina, med 98,8 %. De upptäckte också att fyra av de tio största städerna med de mest pålitliga företagen ligger i Texas, med städerna San Antonio, Fort Worth, Dallas och Austin. Boston var något av en anomali eftersom det var den enda staden i nordost som rankades bland de 10 bästa och fick 94,64 %.
ZenBusiness-rapporten konstaterade: “Mindre befolkade stater med mindre företag som har varit verksamma längre har en större andel pålitliga företag totalt sett. Detta inkluderar North Dakota, Minnesota, Maine, Alaska och Massachusetts, som alla är bland de 10 bästa.
“Inom dessa stater har det genomsnittliga företaget varit verksamt längre än den nationella standarden på 15,4 år. Däremot, i sju av de 10 delstaterna med den minsta andelen pålitliga företag, har det genomsnittliga företaget varit verksamt under kortare tid än det nationella genomsnittet.”
Förtroende som drivkraft för affärstillväxt
Annan statistik som tillhandahålls av Better Business Bureau inkluderar 82 % av konsumenterna i USA som tror att förtroende “lägger grunden för köp av varor och tjänster”.
Den här statistiken stöder idén att förtroende driver företagstillväxt, särskilt som 77 % av de tillfrågade också rapporterade att de bara köper produkter från företag som de litar på. Ytterligare 67 % svarade och sa att de rekommenderar ett pålitligt företag till familj och vänner.
Bild: Depositphotos