

INNEHÅLL
FRISKHET
ANVÄNDBARHET
Ett enkelt, praktiskt sätt att äntligen göra de förändringar du har drömt om. FYI: Titeln är vad den är med avsikt – det är en lek med ord – förstår du? Jag tar sönder mig själv ibland.
Ahh, de bästa planerna… blir ofta orealiserade. Varje företagare har varit där i en eller annan grad. Du läser något, ser något, fan, du betalar tusentals dollar till en konsult men gör faktiskt inte något som du vill göra, vet att du borde göra och betalat för att göra.
Så vad är det med det?
Barry Moltz, killen du ringer för att få ditt företag “Unstuck” har ett svar i sin senaste bok, ChangeMasters: How To Actually Make the Changes You Know You Need To Make.
Efter decennier av att hjälpa småföretagare att flytta sina företag framåt, blev han ofta frustrerad när han såg att de helt enkelt inte satte sina nya planer i verket.
“Tidigare tenderade jag att skylla passiviteten på mig själv. Litade de inte tillräckligt på mig för att ta betydande steg eller gav jag dem bara dåliga råd?” skriver Moltz i inledningen.
Om du är i någon form av rådgivande verksamhet vet du hur det här känns…frustrerande i bästa fall och känslomässigt försvagande i värsta fall. Om dina kunder inte implementerar rekommendationer som du gick med på och sedan INTE ser resultat, reflekterar det ofta mer på DIG än dem.
Och här är de tre orden Moltz vill att du ska veta – Det är inte ditt fel.
Efter att ha läst den här boken kommer du att förstå varför DU inte kan gå vidare och (här är den bästa delen) HUR du börjar den subtila processen för att göra de förändringar du desperat vill göra inom alla områden av ditt företag; hantera människor, försäljning och marknadsföring, ekonomi med mera.
Klar, redo, byt
En av de första sakerna Moltz pratar om i “ChangeMasters” är att vi är förberedda att tro att att bara ta det första steget är början på förändring.
Som marknadsförare tar jag på mig skulden för det. Vi gratulerar alltid människor till att de tagit det “första steget mot…[insert some awesome outcome here]. Men det är inte tillräckligt bra. Jag säger alltid att man inte blir vältränad om man bara köper ett löpband eller ett gymmedlemskap. Du måste göra jobbet.
På samma sätt läser du bara “ChangeMasters” kommer inte att göra den förändring du så desperat vill göra i ditt företag (eller för dina kunder). Du måste välja att förändra.
De goda nyheterna för dig är att “ChangeMasters” gör förändringen så enkel som den kan bli.
Avslöja hemligheten att förändras på cirka 20 minuter
Moltz gjorde något i den här boken som är subtilt men kraftfullt; han formaterade den här boken på ett sätt som gör att du snabbt kan gå igenom 167 sidor på några minuter – bara för att få en känsla av vad som finns inuti.
Varje kapitel är en del av din verksamhet och varje numrerad underrubrik är ett steg i processen. Jag kunde få en överblick över den här boken på cirka 20 minuter från början till slut.
Mycket lite ludd – all inspiration och action
Som de flesta affärsböcker kommer du att hitta några personliga berättelser om hur Moltz har implementerat några av dessa tekniker i sitt eget liv. Det här är bara några sidor i början skrivet för att visa dig att han inte bara forskar och rapporterar, utan faktiskt gör det arbete han rekommenderar.
Men det är här det slutar. Efter det handlar det om dig. Och det gillar jag.
Massor av forskning och resurser sammanfattas
“ChangeMasters” bara åsikt. Det är forskning. Moltz delar med sig av sin omfattande forskning i en resurssektion i ryggen. Jag älskar att han inkluderar namnet på forskningen samt länkar till sina källor så att du kan läsa mer om de områden du är intresserad av.
Gör jobbet — på bara 20 steg och 20 minuter
Mitt favoritavsnitt är kanske Ändra arbetsblad i bilagan. Det är nästan som att sitta bredvid Moltz och gå igenom processen.
Den här övningen är utformad med upptagna småföretagare i åtanke. Han säger till dig i instruktionerna att ge dig själv 20 minuter. Detta kommer att hålla dig motiverad och hindra dig från att tänka över saker.
Det svåraste med den här processen är att erkänna för dig själv i vilken grad du undviker att göra de saker du vill göra i ditt företag.
Pratar du med MIG?
“ChangeMasters“är för dig om…
- Du är en företagsägare som har slösat bort tusentals dollar på konsulter, byråer eller program för att hjälpa dig uppnå ett mål som förblir orealiserat.
- Du är en konsult som arbetar med företag och känner dig frustrerad och deprimerad eftersom du har gjort allt du kan göra för att hjälpa dina kunder men de kan eller vill inte implementera dina rekommendationer.
- Du är redo att starta ditt eget företag men har inte kommit dit du vill.
“ChangeMasters” är en bra bok för både företagare och konsulter. Den är fullproppad med information, resurser och åtgärdssteg som hjälper dig att äntligen göra de förändringar du behöver göra i ditt företag.
Bild: Amazon