

Amazons Prime Day 2022 har tillkännages för 12-13 juli, och det kommer att vara en bra tid för småföretag och entreprenörer att få bra erbjudanden på varor de kan behöva.
Amazon tillkännager Prime Day 2022 för 12-13 juli
Det två dagar långa sparevenemanget ger också massor av möjligheter för Amazon Affiliate Associates, medan kunder kommer att kunna köpa produkter från ännu fler nationella toppmärken och tredjepartssäljare än förra årets Prime Day. Nya erbjudanden inklusive mode och elektronik till leksaker och hemtillbehör kommer att gå live under 48-timmarsperioden, plus det kommer att bli ännu fler besparingar på produkter i kategorier som Kundernas mest älskade, Internetberömda och ett urval av klimat Pledge Friendly produkter.
“Aldrig varit lättare” att handla och spara
Prime Day kommer officiellt att börja den 12 juli kl. 3 EDT och kommer att vara tillgänglig för Amazon Prime-medlemmar i Österrike, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Kina, Frankrike, Tyskland, Italien, Japan, Luxemburg, Mexiko, Nederländerna, Portugal, Singapore, Spanien, Storbritannien och USA. För första gången någonsin är också Polen och Sverige med. Prime Day-erbjudanden kommer också att hållas i Indien, Saudiarabien och Förenade Arabemiraten och Egypten senare under sommaren.
Vicepresidenten för Amazon Prime, Jamil Ghani, sa: “Med de små företag och nationella varumärken som våra medlemmar älskar och litar på, är vi glada över att kunna erbjuda några av våra bästa Prime Day-erbjudanden hittills till ännu fler kunder runt om i världen. I år gör vi det enkelt för medlemmar att hitta de bästa erbjudandena, från personliga erbjudandenrekommendationer till Alexa-påminnelser. Det har aldrig varit lättare för Prime-medlemmar att handla, spara och få ut det mesta av Prime Day.”
Topptips för Amazon Affiliates
Amazon har publicerat en lista med tips för Amazon Affiliate Associates som hjälper dig att förbereda dig för Prime Day. Listan innehåller planeringsråd, som att skapa en enda sida Prime Day Hub för alla dina Prime Day-rekommendationer. Led trafik till din Hub med hjälp av länkar eller hashtags i ditt onlineinnehåll.
De rekommenderar också att du marknadsför Amazon Prime-medlemskap till dina följare eftersom de kommer att behöva medlemskapet för att dra nytta av alla Prime Day-erbjudanden. Det finns ett monetärt incitament och affiliates tjänar 3 $ i provision för varje gratis provanmälan. Du kan också tjäna på alla kvalificerade köp som kunder lägger till i sina kundvagnar inom 24 timmar efter att de klickat på dina länkar till Amazon (så länge de faktiskt genomför köpet inom 89 dagar).
En annan rekommendation är att skapa en social buzz runt din Prime Day Hub långt innan själva evenemanget. Du bör lyfta fram viktiga detaljer om dina produkter under dagarna och veckorna fram till Prime Day och använda sociala verktyg som höjdpunkter, nedräkningsklockor och omröstningar för att engagera din publik. Du kan också skapa en e-postlista för Prime Day som kan väljas och ge påminnelser och uppdateringar i realtid till dina följare.
När Prime Day väl drar igång kan du skicka uppdateringar i realtid genom hela evenemanget via e-post och sociala medier för att lyfta fram de besparingar och stora rabatter som är tillgängliga över hela världen.
Kom ihåg att endast länka till din webbplats eller ditt nav, plus att inga affiliate-länkar ska publiceras i några betalda sociala annonser eller e-postmeddelanden eftersom du inte får kredit för dessa försäljningar.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos