[ad_1]
Snapchat har meddelat några nya aktiveringar för 2023 Women’s World Cup, inklusive en ny interaktiv AR-upplevelse i realtid, Bitmoji-kläder, klistermärken och mer.
Det huvudsakliga tillägget är Snaps nya ’Team Tracker’-objektiv, som använder 3D Bitmoji-spelaravatarer för att dela insikter om VM-matcher i realtid.
Som du kan se i det här exemplet visar den nya Lens spelresultaten när de händer, samt statistik och fakta om enskilda spelare, allt i ett nytt 3D-presentationsformat.
Det kan hjälpa fler människor att engagera sig i evenemanget på långt håll, på ett helt nytt sätt, samtidigt som det också kommer att visa upp Snaps nya 3D Bitmoji-designer, som det lanserades just den här veckan.
Snap har också lagts till selfie-linser för alla deltagande ländery, så att du kan visa upp din nationella stolthet i appen, samtidigt som det också finns ett tröja-provobjektiv, så att du kan se hur du ser ut i varje lags kit.
Det lanserar också en ny upplevelse, skapad i samarbete med Tillsammansxr, som kommer att uppmuntra Snapchatters att visa sitt stöd och förespråkande för kvinnliga sporter.
Snaps samarbetade också med adidas om ett nytt utbud av Bitmoji-kläder och lade till nya klistermärken och filter för vart och ett av de deltagande länderna.
Det kommer också att finnas ny programmering och Spotlight-utmaningar kopplade till evenemanget, vilket hjälper Snap-användare att engagera sig i Women’s World Cup på en rad olika sätt.
Fotboll har sett ett stadigt ökande engagemang i appen, med förra årets herr-VM som drivit starkt engagemang. Snap säger faktiskt att dess användare provade Bitmoji World Cup fotbollsdräkter över 449 miljoner gånger under förra årets evenemang, medan 75 miljoner Snapchatters tittar på sportinnehåll varje månad.
Dessa nya aktiveringar kommer att bidra till att öka idrottsengagemanget och göra det möjligt för fler fotbollsfans att engagera sig i evenemanget.
[ad_2]
Source link