
[ad_1]
Kämpar ditt företag med sin SMS-marknadsföringsstrategi? Kanske behöver du bara fler funktioner och en automatisk SMS-avsändare, vilket inte är ett alternativ. Det är ett krav. ?
Varför? För att svara i en mening – automatiska online-SMS-tjänster minskar utmaningarna med att skapa och skicka flera meddelanden till att skapa en enda textbit som går ut till alla dina kunder istället.
Men inte alla automatiska SMS-avsändare är lika – så du måste leta efter följande funktioner:
- Intuitivt användargränssnitt
- Personalisering
- Mätning och rapportering
- Snabb leverans
Din företags SMS-tjänst kan skapa eller bryta dina kampanjer, så låt oss titta på vad din tjänst måste ha så att din marknadsföring kan nå rätt målgrupp när du behöver den.
1. Ett lättanvänt gränssnitt
Du vill ha ett verktyg som förbättrar din medarbetares produktivitet – inte sakta ner dem.
En automatisk SMS-avsändare som inte tillhandahåller ett lättanvänt gränssnitt för ditt marknadsföringsteam kan presentera ett annat problem istället för en lösning.
Dra och släpp-gränssnitt har blivit normen idag, med varumärken som letar efter enkla men effektiva SMS-kampanjverktyg.
Enkelheten i vårt gränssnitt innebär att du kan bygga dina SMS-mallar på nolltid samtidigt som du fokuserar din energi på att skapa det mest övertygande budskapet för dina kunder.
2. Tillåt anpassning
Inget generiskt textmeddelande imponerar någonsin på en kund. Men hur anpassar du dig när du måste skicka massmeddelanden till tusentals kunder? Det är där din automatiska SMS-avsändare ska komma in.
Personalisering fungerar så här:
Dela upp din kontaktlista i mindre segment enligt kunddemografi eller andra kreativa kategorier.
Din företags SMS-tjänst bör tillåta dig att göra det. Du kan skicka ett personligt textmeddelande till just den här gruppen i utbyte mot bättre engagemang.
3. Automatisera datainsamling, mätning, rapportering

Att samla in data, särskilt från dina redan lanserade kampanjer, borde inte vara ett problem om du använder rätt automatiska SMS-avsändare. Handla efter ett verktyg som automatiserar datainsamling och analys av dina KPI:er.
Du behöver också ett verktyg som hjälper dig att förstå din publik genom sortering och analys.
4. Sömlösa integrationer
Du använder förmodligen redan andra marknadsförings-, kommunikations- och analysverktyg. Köp därför en bulk-SMS-avsändare som möjliggör sömlösa integrationer med din webbplats och extrasystem.
Du har gjort fel val om du måste anlita en extra hand för att ställa in din SMS-tjänst.
5. Titta innan du hoppar
Löftena är många, men ord är billiga. Action är mycket bättre. Du bör bara handla ett verktyg som ger dig en utmärkt gratis provperiod för att ge dig en provkörning innan du skriver kontrollerna.
6. Leveranskvalitet
Det är svårt att bedöma kvaliteten på meddelandeleveransen förrän du har provat verktyget. Ytterligare en anledning till en gratis provperiod. Med leveranskvalitet menar vi leveranshastighet, dataintegritet och täckning.
Du vill inte missa ett snabbt marknadsföringstillfälle eftersom din SMS-avsändare var sen. Du vill också se till att dina meddelanden skickas med all originalitet.
Ett verktyg med internationell räckvidd är också en favorit.
7. Erfarenhet/rykte
SMS-automatisering förändras över tiden, men vissa gamla metoder gör soppa bättre. Välj bulk-sms-tjänster med erfarenhet och gott rykte inom sms-branschen.
Kolla vittnesmål på webbplatser, och med en utmärkt närvaro på sociala medier kommer du att veta vilken feedback du kan lita på på sociala medier om din SMS-marknadsföring.
5 steg för att skicka en SMS-kampanj
Du kanske redan är en expert på sms-marknadsförare, så följande steg är för alla andra.
Steg 1: Bygg en SMS-databas
Detta borde vara enkelt om du har valt rätt bulk-SMS-gateway. Be dina kunder att prenumerera på dina listor via din webbplats, formulär i butik eller unika widgets.
Bra billeverantörer som BSG tillhandahåller också widgets som hjälper dig att bygga dina SMS-databaslistor.
Var uppmärksam på branschens bästa praxis, till exempel att använda ett dubbelt opt-in-system. Detta säkerställer att du bara sms:ar kunder som vill ta emot dina sms.
Steg 2: Segmentera din målgrupp
Därefter segmenterar du din kontaktlista i mindre kundenheter enligt användardemografi eller speciella marknadsföringskategorier som skostorlekar om du säljer skor. Tänk på åldersgrupper, särskilda platser etc.
Steg 3: Bygg din SMS-mall
Vanligtvis gör ett grundläggande tema jobbet. Din SMS-leverantör kan erbjuda mallar att välja mellan, men det finns alltid en tom mall för dig som gillar att börja om från början.
Steg 4: Skapa en övertygande rubrik och meddelande
Korta, koncisa och personliga kopior säljer bättre. Kunder är också angelägna om att lyssna på kampanjer, specialerbjudanden, nyanlända eller påminnelser.
Steg 5: Vänd dig till dina KPI:er
Ställa in och titta på dina nyckelprestandaindikatorer som; räckvidd, öppningar, svar, omvandlingsfrekvensen är också avgörande för framgångsrika kampanjer. Det är så du kommer att veta vad som gick rätt och vad som inte gjorde det.
Summering
Lycka till med lanseringen av din första framgångsrika SMS-kampanj. Med dessa tips, från att välja den bästa typen av SMS-leverantör för att skapa din faktiska kampanj – kan du få igång din mobila SMS-marknadsföringskampanj.
[ad_2]
Source link