
[ad_1]
När du investerar i fortlöpande utbildning och professionell utveckling för dina anställda visar det dem att du värdesätter deras bidrag till företaget och på så sätt kan det också stärka moral och lojalitet. För att stödja denna utveckling kommer många företag att vara värd för talare eller workshops, men det är viktigt att se till att dina anställda känner sig engagerade – särskilt om det är ett virtuellt möte.
För att hjälpa dig att göra detta svarade 14 medlemmar i Young Entrepreneur Council (YEC) på följande fråga:
”Många företag kommer att vara värd för talare eller workshops som ett sätt att stödja pågående utbildning och personlig och professionell utveckling av sina team. Vad är ett sätt du kan säkerställa att dina anställda känner sig engagerade och får ut det mesta av dessa möjligheter?”
Här är några av deras idéer för att öka medarbetarnas engagemang.
1. Låt personalen genomföra ”Lunch and Learns”
”Att utnyttja din personal för att leda en workshop av typen ’Lunch and Learn’ är ett utmärkt sätt att hjälpa ditt team att förbättra sina kunskaper om att tala inför publik och visa upp sin expertis. Att göra detta kommer att engagera alla teammedlemmar över tiden. Du kommer att bli förvånad över att se hur engagemanget ökar när alla vet att deras nummer kommer att ringas snart för att leda diskussionen.” ~ Kristopher Brian Jones, LSEO.com
2. Håll företagsomfattande debriefingssessioner
”Jag tror att nyckeln är att engagera sig i dessa aktiviteter på en företagsbasis. Alla anställda från VD till supportpersonalen bör delta och sedan hålla en eller flera teamsessioner. Skillnaderna i viktiga takeaways sett från olika perspektiv kommer att vara lärorika och kommer att bidra till att konkretisera de nya idéerna och erfarenheterna från presentationen eller workshopen.” ~ Kyle Michaud, Carolina Dozer
3. Involvera ditt team i planeringsprocessen
”Jag har funnit att det bästa sättet att engagera mitt team i en workshop är att få dem involverade i planeringen i förväg. Det är svårt att engagera någon i ett ämne som de inte är intresserade av, så jag tar det motsatta tillvägagångssättet och inkluderar mitt team i planeringen. De hjälper till att välja ämnen, talare och idéer som ska diskuteras. Detta ger dem inflytande och säkerställer att de är intresserade av verkstaden.” ~ Shaun Conrad, My Online Accounting Course
4. Se till att du tillhandahåller relevant innehåll
”Se till att den eller de workshops du arrangerar är relevanta för vad som händer inom ditt företag. Ditt team kommer inte att engagera sig i något de inte kan relatera till. Skräddarsy ämnet för talet eller workshopen efter något som ditt team har avslutat med nyligen eller för närvarande arbetar med. Ju mer de kan se sig själva i det övergripande budskapet, desto mer kommer de att få ut av det.” ~ Nick Venditti, StitchGolf
5. Ge tid för frågor
”Ett sätt att få anställda att känna sig mer engagerade i sådana workshops och evenemang är att låta dem ställa frågor till värden. Detta kommer inte bara att få dem att känna sig mer engagerade, utan det kommer också att hjälpa dem att rensa bort sina tvivel.” ~ Josh Kohlbach, Grossistsvit
6. Ta emot förslag
”Låt dina medarbetare föreslå områden för lärande och utveckling. Även om professionell utveckling för enskilda medarbetare tillför värde till ditt företag, är det viktigt att få dina team att känna att de är en del av det. Att låta dem bestämma eller föreslå områden där de känner att de behöver utbildning kommer att få dem att se fram emot träningssessionerna eftersom de är i huvudsak en del av processen.” ~ Candice Georgiadis, Digital Day
7. Erbjud belöningar
”Du kan göra workshops och utbildningssessioner mer engagerande för anställda genom att skapa tävlingar och erbjuda belöningar. Be till exempel värdtalaren att genomföra ett frågesport och erkänna vinnaren. Eller skapa en poängbaserad uppsättning uppgifter och få ett pris till den person med flest poäng i slutändan. Sådana incitament kommer att tvinga människor att vara uppmärksamma och engagerade.” ~ Blair Williams, MemberPress
8. Låt ditt team vara värd
”Ett sätt att få ditt team involverat i processen är att låta dem stå värd för evenemangen. Vi uppmuntrar alla i vårt team att komma till oss om de har en idé till ett webbseminarium som de skulle vilja vara värd för resten av våra anställda. Vi lyckas alltid få in minst en volontär i månaden, vilket hjälper till att hålla alla anslutna och uppmuntrar kunskapsdelning.” ~ John Brackett, Smash Balloon LLC
9. Skapa en positiv arbetskultur
”Ta hand om dina anställda. Det finns många organisationer med hemska arbetskulturer som har olycklig personal som får lyssna på världskända motiverande talare, idrottare och andra högpresterande personligheter. Och gissa vad? Det fungerar inte. Att engagera din personal är ett tankesätt snarare än ett strategiskt eller taktiskt. Du kan inte fejka genuin nyfikenhet från din personal.” ~ Samuel Thimothy, OneIMS
10. Tillämpa workshopens lektioner
”Ta en hel dag för dessa talare och workshops och var säker på att halva dagen går till att jobba med vad workshoparna handlar om. De kallas ”workshops” av en anledning, och att tillämpa det du lär dig är ett sätt att förbättra från dem. Om det bara är ett tal kan det ses online eller skrivas i ett e-postmeddelande. Om du håller på att workshoppa, arbeta med det du workshoppar.” ~ Matthew Capala, alfabetisk
11. Uppmuntra interaktiva upplevelser
”Det är viktigt att be värdtalaren eller arrangören att lägga till några interaktiva element till träningsupplevelsen. Till exempel, skapa tid för en Q&A eller få talaren att arbeta på ett levande exempel eller case. När anställda har erfarenheter som är relevanta och specifika för det de gör, kommer de att bli mer engagerade och få ut mer av en utbildningsworkshop.” ~ Syed Balkhi, WPBeginner
12. Stimulera engagerande samtal
”Vi engagerar människor i våra företagswebinarier genom att lägga till en 20 till 30 minuters frågestund i slutet av varje presentation. Våra teammedlemmar kommer ofta att ställa frågor som leder till engagerande samtal som lär alla närvarande något nytt. Jag gillar också att hitta var teammedlemmar behöver extra hjälp så att vi kan planera framtida evenemang ordentligt.” ~ Chris Christoff, MonsterInsights
13. Skicka ut en enkät
”För att säkerställa att ditt team känner sig engagerade i workshops och liknande möjligheter kan du skicka en enkät till dem i förväg. Enkäter är ett bra sätt att lära känna ditt team bättre och få deras feedback för en tydligare förståelse. Fråga anställda hur de bäst skulle ha nytta av en workshop och vad du kan göra för att hjälpa till. Att vara proaktiv kommer att uppmuntra dem att tala om sina behov.” ~ Jared Atchison, WPForms
14. Värd Giveaways
”Du kan hjälpa dina anställda att känna sig engagerade i workshops genom att vara värd för giveaways. Människor älskar att vinna gratis saker, och giveaways är ett roligt sätt att öka spänningen bland ditt team. Du kan också göra priset till något användbart och praktiskt som dina anställda sannolikt kommer att använda.” ~ Stephanie Wells, formidabla former
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link