

Vissa företag har redan erfarenhet av influencer marketing. Och andra kanske undrar “vad är Cameo och hur kan influencers påverka min verksamhet?” Men oavsett din erfarenhetsnivå kan arbetet med pålitliga innehållsskapare hjälpa dig att göra ett verkligt intryck på din målgrupp. Om du säljer produkter till mammor kan följande influencers vara idealiska för din nästa kampanj.
Vad är en mamma-influencer?
Innan du dyker in i mamma influencers är det förmodligen fördelaktigt att svara “vad är en influencer?” En influencer är alla som har inflytande på en viss publik. I marknadsföringsmässig bemärkelse betyder detta vanligtvis en social media-personlighet eller innehållsskapare. Så mamma-influenser är mammor som gör inlägg om föräldraskapsämnen till en dedikerad onlinepublik och sedan samarbetar med varumärken för att dela favoritprodukter eller tips.
Varför du bör överväga att samarbeta med en mamma-influencer
Om du funderar på att samarbeta med en mamma på listan nedan för eventuella kommande influencer-kampanjer, här är några potentiella fördelar för ditt företag:
- Utöka din publik: Influencers har vanligtvis en stor publik. De kan ha fler följare än dina egna konton, vilket kan hjälpa dig att få produkter eller erbjudanden framför fler eller nya ögon.
- Bygg förtroende: Mammor litar ofta på andra mammors ord framför allmänna marknadsföringsmeddelanden. Din pitch betyder nästan säkert att mer kommer från en pålitlig influencer än från ditt varumärkeskonto.
- Skapa unika berättelser: Innehållsskapare är specialiserade på att visa produkter eller varumärken inom ramen för en riktig familj. Dessa berättelser kan göra ditt varumärkesinnehåll mer minnesvärt och ge idéer som ditt team inte skulle ha tänkt på utan en riktig kund som skapar innehåll.
- Öka engagemanget: Engagemang som kommentarer och likes kan hjälpa ditt innehåll att nå fler människor. Att arbeta med influencers kan leda mer relevanta personer till ditt konto. Eller så kan du vara värd för en giveaway eller liknande kampanj för att få mer av denna aktivitet.
- Lär dig mer om din publik: Mamma influencers interagerar med andra mammor online dagligen. Så de kan ge värdefulla insikter om din målgrupp som du också kan använda i andra kampanjer.
Bästa mamma-influencers att arbeta med 2022
Om du letar efter mamma-influenser att samarbeta med på olika sociala medieplattformar, här är några toppkonton som kan vara relevanta för din publik.
1. Familjen Bucket List
Nisch: Familjeresor
Huvudkanal för sociala medier: YouTube @thebucketlistfamily
Följare: 1,4 miljoner
The Bucket List Family ger en inblick i Jessica Gee, hennes man Garretts och deras tre barns liv. Familjen reser världen runt och berättar om sina äventyr, tips och förslag på olika produkter och upplevelser. De är även aktiva på Instagram och andra sociala plattformar. Men deras YouTube-kanal har massor av omfattande innehåll. Det här kontot är särskilt relevant för resevarumärken och/eller utrustning som riktar sig till familjer.
2. Llana Wiles
Nisch: Livsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @mommyshorts
Följare: 174 000
Ilana Wiles driver de populära kontona @mommyshorts, som delar livsstilsinnehåll i NYC, och @averageparentproblems, som delar humoristiskt innehåll på anmärkningsvärt genomsnittligt föräldraskap. Hon är en av de bästa föräldrainfluenserna i New York. Hennes innehåll kan vara särskilt relevant för livsstilsvarumärken som riktar sig till upptagna mammor.
3. Coola mammaval
Nisch: Tips och produktförslag
Huvudkanal för sociala medier: Twitter @coolmompicks
Följare: 455 000
Coola mammaval är en populär webbplats som drivs av Kristen Chase och Liz Gumbinner. De delar produktrekommendationer, tips och insikter för alla stadier av föräldraskap. De är också aktiva på Twitter och har en populär podcast för föräldraskap. Unika prylar, böcker och presenter kan alla passa med detta konto.
4. Boss Mamma Nation
Nisch: Medvetet moderskap
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @bossmomnation
Följare: 17 800
Aliyah Muhammad och Shahidah Zareef driver webbplatsen Boss Mom Nation och sociala konton. Varumärkets mål är att stödja mammor som uppfostrar medvetna barn och underlättar förändring i deras samhällen. Förutom sina egna produktlinjer rekommenderar de också böcker och användbart innehåll till deras community.
5. Kristin Cavallari
Nisch: Livsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @kristincavallari
Följare: 4,3 miljoner
Kristin Cavallari, som ursprungligen var känd för att ha medverkat i dokusåpan Laguna Beach och The Hills, har nu skapat sin egen nisch i utrymmet för påverkan på sociala medier. Hon är tvåbarnsmamma och delar innehåll och produktrekommendationer relaterade till föräldraskap, mode, skönhet och inredning.
6. Jessica Skube
Nisch: Blandat familjeliv
Huvudkanal för sociala medier: YouTube @jesssfam
Följare: 1,3 miljoner
Jessica Skube har delat med sig av sin moderskapsresa inom videoinnehåll i mer än tio år. Som en före detta tonårsmamma och nu mamma till sju i en blandad familj, spänner hennes innehåll över en mängd olika ämnen. Hennes YouTube-kanal har mer än en miljon prenumeranter, men hon är också aktiv på Instagram och TikTok. Varumärken som riktar sig till unga mammor och/eller stora familjer kan vara särskilt relevanta för hennes målgrupp.
7. Ärlig mamma
Nisch: Livsstil och mammabloggar
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @honestmum
Följare: 102 000
Honest Mum är en av de bästa mammabloggarna, TV-sändarna och författaren. Hon är en av de bästa mammabloggarna i Storbritannien, med en aktiv följare på Instagram, Twitter och sin egen hemsida. Om du letar efter mammabloggare på denna marknad sträcker sig hennes innehåll från föräldraskap till livsstilsinlägg.
8. Mama Natural
Nisch: Naturlig graviditet, förlossning och babyvård
Huvudkanal för sociala medier: YouTube @mamanatural
Följare: 517 000
Genevieve Howland, alias Mama Natural, är en YouTube-kanal och påverkan på sociala medier som fokuserar på naturlig livsstil. Ämnen inkluderar allt från förlossning till mat och hemvaror. Varumärken som erbjuder hållbara och hälsosamma produkter passar förmodligen bäst för denna kanal och webbplats.
9. Mattie James
Nisch: Livsstil, bloggande, influencer marketing
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @themattiejames
Följare: 130 000
Mattie James är en livsstilsbloggare och mamma till tre. Hon lär också ut influencer marketing till andra mammor och innehållsskapare. Hennes konto innehåller massor av innehåll om kvalitetstid med familjen och jonglering av hektiskt arbete och hemliv. Hon har arbetat med massor av kampanjer för toppmärken, från livsmedelsföretag till biltillverkare.
10. Brit Morin
Nisch: Teknik och livsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @brit
Följare: 61 000
Brit Morin är en entreprenör och riskkapitalist med fokus på teknikområdet. När hon inte lär kvinnor om kryptovaluta eller hanterar sin kreativa webbplats, är hon också mamma till två pojkar. De som letar efter en arbetande mamma-influencer som jonglerar med familj och flera projekt samtidigt kan bli inspirerade av hennes konto.
11. Yuri Sinata
Nisch: Skönhet, välbefinnande och livsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @yurisinata
Följare: 47 000
Yuri Sinata är en ensamstående förälder inom influencer-utrymmet. Hennes konto har ett stort utbud av innehåll, från personliga berättelser till skönhets- och hälsotips. Detta Instagram-konto kan vara perfekt för dig som letar efter en professionell och ren estetik för allt från kosttillskott till heminredning.
12. Jill Smokler
Nisch: Ärligt föräldraskap och humor
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @jillsmokler
Följare: 10 000
Jill Smokler är en bästsäljande författare och grundaren av det populära varumärket Scary Mommy. @scarymommy-kontot har ett större antal följare på cirka 2,5 miljoner. Men innehållet är mest humoristiskt. Hennes personliga konto innehåller helt enkelt utdrag från olika livshändelser.
13. Naomi Davis
Nisch: Livsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @taza
Följare: 427 000
Naomi Davis är mamman bakom den populära bloggen Love Taza och författaren till A Coat of Yellow Paint. På Instagram skriver hon ofta om utflykter med sina fem barn, renoveringar och roliga familjeaktiviteter. Hennes konto är för närvarande i paus. Men när hon är aktiv ger hon ett unikt perspektiv på livet med en stor familj och en aktiv social kalender.
14. Joanna Goddard
Nisch: Livsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @cupofjo
Följare: 256 000
Joanna Goddard är grundaren av Cup of Jo, en populär livsstilsblogg. Hon bor i Brooklyn med sin man och två söner. Så innehållet sträcker sig från dagliga blogginlägg till utflykter med hennes pojkar. Hennes konto har inte så mycket varumärkesinnehåll. Men produkter och upplevelser hon faktiskt använder kan ingå på ett organiskt sätt.
Hur man arbetar med en Mom Influencer som en del av din Influencer Marketing Strategy
Om du är redo att arbeta med mamma-influenser för ditt varumärke, här är en enkel steg-för-steg-guide:
- Undersök konton relaterade till din nisch
- Nå ut till dem eller deras representanter via e-post eller sociala medier
- Bestäm dina mål för kampanjen
- Skapa ett kontrakt eller avtal
- Ge influencers friheten att skapa innehåll för sina konton
- Mät resultat
Vem är den mest populära mammainfluencern?
Det finns många populära mamma-influencers online, och antalet följare förändras alltid. Däremot Jessica Gee från The Bucket List Family
har några av de största föräldrafokuserade kontona online. Familjens fotavtryck online inkluderar en populär webbplats, YouTube-kanal, Instagram och mer.
Vilka föräldraskapsinfluenser har en enorm onlinegemenskap?
Det finns många mammabloggare och influencers med stora följare, och siffrorna förändras hela tiden. Här är några konton med mer än en miljon följare för närvarande.
- The Bucket List Family @thebucketlistfamily
- Kristin Cavallari @kristincavallari
- Jessica Skube @jesssfam
- Skrämmande mamma @scarymommy
Vilka är de bästa föräldrainfluenserna 2022?
De bästa föräldrainfluensrarna beror på ditt företags mål. Följande konton är dock aktiva med varumärkesinnehåll och ger tillgång till ett stort antal följande:
- The Bucket List Family @thebucketlistfamily
- Jessica Skube @jesssfam
- Mattie James @themattiejames
- Ärlig mamma @huonestmum
- Kristin Cavallari @kristincavallari
Bild: Depositphotos