

Det finns en ständigt växande lista över sociala medieplattformar och verktyg som företag kan använda för marknadsföring. Men att registrera sig för konton är bara början. Du måste också kunna få ut det mesta av de verktyg och funktioner som är tillgängliga för dig. Läs tips från medlemmar i småföretagsgemenskapen online nedan.
Lär dig vad Twitter-användare vill ha av ditt innehåll
Twitter kan vara lite förvirrande för vissa märken. Du kanske inte vet exakt hur du ska interagera med följare med begränsade tecken och media. Så det hjälper att titta på forskning om vad folk förväntar sig på plattformen. Detta Social Media Today-inlägg av Andrew Hutchinson inkluderar forskning direkt från Twitter.
Konvertera Instagram-följare till betalande kunder
En aktiv följare på sociala medier kan vara en tillgång – men bara om du faktiskt kan omvandla dem till kunder. Några extra steg kan hjälpa dig att avsluta försäljningen när du har byggt upp ett antal följare. Läs mer i detta Startup Bonsai-inlägg av Christopher Benitez. Besök sedan BizSugar-communityt för att se vad medlemmarna säger.
Öka ditt Twitter-engagemang
Twitter är en idealisk plats för snabba konversationer och för att svara på kundtjänstförfrågningar. Men många varumärken kämpar för att skapa en konsekvent hög nivå av engagemang. För mer om detta ämne, läs detta Social Media HQ av Christian Zilles.
Överväg att använda Facebook-videoannonser
Facebook erbjuder en mängd olika annonsstilar för att koppla företag till kunder. Videoannonser kan vara särskilt kraftfulla för att kommunicera ett budskap. Detta Sprout Social-inlägg av Chloe West innehåller en guide till Facebook-videoannonser för småföretag.
Använd sociala medier för marknadsföring på arbetsplatsen
Sociala medier är inte bara till för att kommunicera med kunder. Det kan också vara en effektiv metod för arbetsplatskommunikation. Lär dig hur du sprider meddelanden till anställda på sociala medier i detta Pixel Productions-inlägg av Karen Anthony.
Spara tid Publicera nytt innehåll i sociala medier
Med så många sociala plattformar och inläggstyper kan inlägg på sociala medier ta ganska lång tid. Det finns dock verktyg för att göra inlägg mer effektivt. Lyn Wildwood recenserar ett alternativ i det här Blogging Wizard-inlägget.
Använd dessa sociala medieverktyg för frilansande innehållsskribenter
Sociala medier är idealiska för innehållsskribenter som vill marknadsföra sina tjänster. Men vissa plattformar och verktyg är bättre lämpade för denna nisch än andra. Elijah Shoesmith jämför två sociala medieverktyg för frilansande innehållsskapare i detta Inspire to Thrive-inlägg.
Lär dig de hetaste marknadsföringstrenderna 2022
Sociala medier är definitivt en stor del av marknadsföringslandskapet 2022. Men det är inte den enda trenden som marknadsförare bör fokusera på i år. Rizza DC går över 12 trender för i år. Och BizSugar-medlemmar kommenterade inlägget här.
Kör tävlingar i sociala medier med dessa Giveaway-appar
Giveaways kan öka engagemanget och hjälpa dig att nå fler människor på sociala medier. Det kan dock vara en utmaning att organisera alla bidrag. I det här inlägget listar Adam Connell flera tillgängliga appar för att hjälpa dig att genomföra framgångsrika sociala giveaways.
Bemästra konsten att marknadsföra dig själv
Sociala medier handlar inte bara om att marknadsföra ditt företag. Det kan också hjälpa dig att positionera dig själv som en expert inom din bransch, vilket kan öppna fler möjligheter i framtiden. Marty Zwilling från Startup Professionals Musings delar med sig av tips för att marknadsföra dig själv i det här inlägget.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos