

Det finns inget fel sätt att utforma en digital marknadsföringsstrategi. Eftersom det finns så många plattformar och verktyg måste varje företag hitta de alternativ som är mest relevanta för deras behov. Men att lära sig av andra småföretagares misstag och erfarenheter kan ge dig ett försprång. Här är tips för att få ut det mesta av dessa strategier från medlemmar i småföretagargemenskapen online.
Finslipa dessa färdigheter i sociala medier
Sociala medier utvecklas ständigt. Så om du vill att dina ansträngningar ska vara effektiva under en lång tid, är det mer värdefullt att fokusera på färdigheter istället för specifika strategier. I detta inlägg från Blogging Wizard listar Nicola Bleu de viktigaste färdigheterna för chefer för sociala medier. Och BizSugar-communityt gav sina egna tankar här.
Få ut det mesta av LinkedIn för ditt småföretag
LinkedIn är inte bara för personligt nätverkande. Det kan också vara fördelaktigt för varumärken och marknadsföring för småföretag. Om du är redo att få ut det mesta av plattformen, läs detta Crowdspring-inlägg av Rizza DC för tips.
Använd tweets för att explodera ditt varumärke
Att växa ett aktivt twittercommunity kräver att man tittar på vilka tweets som hittills har haft störst effekt. I det här Mostly Blogging-inlägget tittar Janice Wald på några av hennes mest gillade tweets. Och detta ger insikter om hur man kan utveckla ett varumärke och en community på Twitter.
Få ut det mesta av Instagram Hashtags
Hashtags har länge varit ett populärt marknadsföringsverktyg för småföretag på sociala medier – särskilt på Instagram. Men om du är ny på Instagram eller bara har ett socialt medieföljare kan du vara osäker på hur du ska få ut det mesta av dem. Här är en guide från Anna Sonnenberg från Social Media Examiner.
Öka engagemanget i omröstningar i sociala medier
Omröstningar kan vara ett fantastiskt sätt att få fler människor att engagera sig i dina sociala mediekonton. Men inte alla strategier som faller under denna kategori är effektiva. Läs detta Social Media Today-inlägg av Mark Walker-Ford för tips.
Överväg att arbeta med en varumärkes- och kommunikationsbyrå
Små företag har inte alltid resurser att anställa heltidspersonal för varumärkesbyggande och marknadsföring. Lyckligtvis finns det byråer du kan arbeta med för att lägga ut några av dessa viktiga uppgifter. I detta SMB CEO-inlägg utforskar Ivan Widjaya några tjänster som dessa byråer kan hjälpa till med.
Utvidga din affiliate-marknadsföringsverksamhet med dessa bloggtips
Affiliate-marknadsföring kan vara ett lönsamt sätt att växa en bloggverksamhet. Och det finns flera strategier som kan hjälpa dig att tjäna mer affiliate-inkomst. Tracie Johnson delar några i detta Pixel Productions-inlägg. Och BizSugar-medlemmar blev också involverade i konversationen.
Bli en mer produktiv bloggare och marknadsförare
Att skriva blogginlägg och innehåll på sociala medier tar tid. Men att finslipa dina färdigheter och skapa ett avsiktligt schema kan hjälpa dig att få mer gjort under din vanliga arbetsdag. Jess Cooper erbjuder produktivitetstips för bloggare och frilansskribenter i detta Moss Media-inlägg.
Undvik dessa SEO-misstag
SEO är en viktig komponent i alla blogg- eller innehållsmarknadsföringsstrategier. Det finns dock några vanliga misstag som kan göra dina ansträngningar mindre effektiva. Kolla in detta 99signals-inlägg av Sandeep Mallya för att lära dig vilka fel du ska undvika.
Skapa annonser med hög konvertering och låg kostnad
När du har bemästrat organiskt innehåll och social marknadsföring kan du dra nytta av betalda annonser. För att få ut det mesta av din investering, läs detta Amy Porterfield-inlägg om hur du skapar annonser med hög konvertering och låg kostnad. Gå sedan till BizSugar-communityt för att se vad medlemmarna säger.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos